۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
نقش ایران در امنیت و ثبات افغانستان؛ اقناع جامعه جهانی| همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان؛

نقش ایران در امنیت و ثبات افغانستان؛ اقناع جامعه جهانی| همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم

حسن کاظمی قمی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، بر پایه حمایت از مردم افغانستان و کمک به توسعه آنها است؛ در حالی که این سیاست تبیین شده است.

به گزارش بازار، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان در گفتگو با برنامه تلویزیونی صف اول در شبکه خبر با عنوان «روابط ایران و افغانستان: از همکاری های اقتصادی تا امنیت مرزها» گفت: دستگاه جاسوسی آمریکا همچنان در افغانستان فعال است این کشور هنوز بر حریم هوایی افغانستان کنترل دارند.

کاظمی قمی خاطر نشان کرد: آمریکا به شدت در بازی روانی در این یک سال و چند ماه تلاش کرد تا جنگ‌های قومی-مذهبی راه بیندازند. در همین راستا، ایالات متحده با متحدان خود مانند انگلیس و برخی کشورهای عربی در تلاشند تا امروز یک فضای بی اعتمادی بین طالبان و جمهوری اسلامی ایران در جهت بروز درگیریها شکل دهند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: آمریکای متکبر به دنبال منافع ملت‌ها نیست، بلکه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در کشورهایی مانند افغانستان دولتی قوی شکل نگیرد ضمن اینکه بی ثباتی و هرج و مرج در افغانستان ایجاد شود. در حقیقت، آمریکا می‌خواست تا ثابت کند نبود ما موجب عدم ثبات در افغانستان می‌شود.

حسن کاظمی قمی اضافه کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت از مردم افغانستان و بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است و این سیاست تبیین شده است. حمایت یعنی کمک به مردم افغانستان در حالی که اگر مردم افغانستان از این سیاست منتفع شوند، ایران نیز نفع خواهد برد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان افزود: اقدامی که ایران در این مدت انجام داد، کمک به مهار تروریسم، کاهش مهاجران و ایجاد همگرایی منطقه‌ای در حوزه مبارزه با تروریسم و تشکیل دولت مردمی در افغانستان بود. ایران نخستین حکومتی بود که بر تشکیل دولت مردمی از همه اقوام در افغانستان، تاکید کرد تا دولت با ثبات قدرتمندی شکل بگیرد که هم به مردم خود کمک کند و هم نقشه‌های آمریکا رانقش بر آب نماید.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: جمهوری‌ اسلامی ایران موضوع گفتگوی افغان_افغان را مطرح کرد، چرا که تنها راه از بین رفتن تروریسم و رسیدن به ثبات را از مسیر شکل گیری دولت مردمی می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: کار ایران نه مداخله گری بلکه ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان است؛ موضوعی که اقناع جامعه جهانی را به همراه دارد.

کد خبر: ۱۹۱٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha