۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
کارگران تاوان تصمیم غلط  مدیران در واگذاری کنتور سازی را پس دادند
منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

کارگران تاوان تصمیم غلط  مدیران در واگذاری کنتور سازی را پس دادند

قزوین- منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: تصمیم غلط مدیران  وقت در واگذاری کنتور سازی به سرمایه گذار نا اهل موجب شد تا بزرگترین شرکت کنتور سازی خاورمیانه به ورشکستگی برسد.

به گزارش خبرنگار بازار از قزوین، لطف الله‌سیاهکالی مرادی  عصر سه شنبه در دیدار با محمد قاسمی دادستان قزوین در دادسرای عمومی و انقلاب استان اظهار داشت: شرکت کنتور سازی قزوین به عنوان بزرگترین شرکت کنتور سازی در خاورمیانه در حالی که در شرایط سود دهی خوبی قرار داشت با یک تصمیم نا درست به سرمایه گذاری ناشایست، بدون تخصص و تعهد سپرده شد و موجب شد تا این شرکت سودآور وموفق در زمانی کوتاه به ورشکستگی برسد.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم  بیان کرد: بحرانی که امروز کارگران این شرکت را گرفتار خود کرده است از تصمیمات نادرست مدیریتی  در خصوص انتخاب سرمایه گذار و واگذاری آن به افراد بدون اهلیت ایجاد شد و حالا کارگران تاوان این تصمیمات غلط را میدهند.

سیاهکلی بیان کرد: در حال حاضر بعد از سالها تلاش و برگزاری جلسات مختلف با نهادهای متولی امروز به واگذاری به سرمایه گذار مناسب رضایت داده شده و دو سرمایه گذار با سابقه موفق اعلام آمادگی کرده اند.

وی عنوان کرد:  اجاره دادن این واحد به سرمایه گذار جدید می‌تواند بخشی از مشکلات جدی این واحد را رفع کند و قطعا  با تزریق اعتبار 30 میلیارد تومانی توسط سرمایه‌گذار  بخش قابل تجهی از مشکلات این واحد رفع می شود.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  امروز زمان تصمیمات بزرگ در استان فرا رسیده است و قطعا با ملاحظه و تصمیمات محتاطانه نمی‌توانیم موفق به رفع مشکلات موجود شویم.

عزم جدی دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

سیاهکلی بیان کرد:  انتخاب مدیر عادل و سالم با همراهی دستگاه قضا و نظارت‌های دوره‌ای کارشناسان بر روند فعالیت در این شرکت  مسیر درست حرکت و بازگشت به چرخه اقتصاد را برای این واحد فراهم می‌کند.

وی گفت: جسارت مبارزه با رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی امروز در کشور با حضور آقای رئیسی در دستگاه قضا ایجاد شده است و در استان‌ها نیز با جدیت باید این مسئله از سوی دادستانی و دستگاه قضا مورد پیگیری قرار گیرد.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساعدت و همراهی دستگاه قضا در تعیین و تکلیف وضعیت کارخانه کنتورسازی بسیار موثر است و میتواند به سرمایه گذار جدید اطمینان خاطر از همکاری مساعد و دلسوزانه مسئولین استان بدهد.

سیاهکلی بیان کرد:  امروز تعداد زیادی از سودجویان  در پی خرید زمین این کارخانه و بیکاری صدها کارگر این واحد هستند که با همراهی مسئولین استانی اجازه تحقق این نیت پلید را به کسی نخواهیم داد.

دولت باید با فروش ثروت کلان خود  موافقت کند

وی همچنین در خصوص مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه بیان کرد: شیوع بیماری کرونا، تحریم های ظالمانه اقتصادی و مشکلات جهانی در حوزه اقتصاد موجب شده است تا کشور در روزهای سختی در حوزه اقتصادی باشد از این رو باید به دنبال راهی برای مدیریت درست این مسئله باشیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم  گفت: باید راهی برای درمان اقتصاد نفتی برای رسیدن به درآمدهای پایدار در کشور تدوین کنیم تا با متوسل شدن به مالیات و بدون اتکاء به نفت بتوانیم کشور را مدیریت کنیم.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: رونق و جهش تولید در حالی محقق می شود که بتوانیم از رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور جلوگیری کرده و با ارزش افزوده و تامین مالیات روش های مدیریت اقتصادی درست را در دکشور به کار ببندیم.

وی با انتقاد از دارایی های کلان دولت گفت: در حالی که همه دارایی های مردم در کشور  2 هزار و 400 میلیارد تمان است دارایی های دولت بیش از 18 هزار هزار میلیارد تومان برآورد شده که تنها فروش بخشی از این دارایی ها میتواند اقتصاد کشور را درمان کند.

اقتصاد غیر نفتی راه حل درمان اقتصاد کشور است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود:  360 هزار مورد اموال غیر منقول امروز در اختیار دولت است که بهره برداری و مدیریت درست از این اموال می‌تواند کشور را از مشکلات اقتصادی امروز نجات دهد.

سیاهکلی عنوان کرد:  نفت دارایی واقعی ماست که باید از آن حفاظت کنیم و اجازه ندهیم برای امورات روزمره و گذران مخارج دولت از فروش نفت مایه گذاشته شود.

وی گفت: امروز درآمدهای دولت حتی نمیتواند مصارف خود را نیز پوشش دهد، دراین زمینه باید اقداماتی اساسی برای کاهش هزینه‌های دولت و چابک سازی آن صورت  گیرد.

کد خبر: ۱۹٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha