۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
صادرات مرغ تولیدی همدان به استان های دیگر| دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات مرغ تولیدی همدان به استان های دیگر| دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد

همدان - فضلی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات لاشه مرغ و مرغ زنده همدان به سایر استان ها خبرداد و گفت: نیاز روزانه استان همدان به مرغ ۸۰ تا ۹۰ تن است.

حسین فضلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به جز شهریور ماه و مقطعی از مهر ماه روزانه به طور متوسط ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن تولید مرغ در استان همدان داشتیم، گفت: طی آبان ماه دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است که بیشتر از نیاز استان بوده و احتمالاً ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن تولید مرغ داشته باشیم.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر نیاز روزانه استان همدان به مرغ ۸۰ تا ۹۰ تن است، افزود: به دلیل افزایش تولید، لاشه مرغ و مرغ زنده به سایر استان ها صادر می شود.

بخشی از مرغ مازاد را هم پشتیبانی امور دام طبق قرارداد و بر اساس قیمت گذاری صورت گرفته در کمیته کشوری و استانی خریداری می کند

فضلی بابیان اینکه بخشی از مرغ مازاد را هم پشتیبانی امور دام طبق قرارداد و بر اساس قیمت گذاری صورت گرفته در کمیته کشوری و استانی خریداری می کند، افزود: در حال حاضر مرغ آرین به صورت ویژه خریداری می شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه بازار قیمت را تعیین می کند، گفت: مرغدار نهاده را با قیمت آزاد می خرد و تولید هم با قیمتی که بازار تعیین می کند انجام می شود.

وی ادامه داد: در دوره قبل که مرغدار قیمت مصوب را رعایت نکرد با توجه به اینکه مرغ کم و تقاضا بیشتر بود قیمت بالاتر رفت.

فضلی گفت: ۲۵ واحد مرغداری در این رابطه در استان همدان پرونده تعزیراتی داشتند که در جلسه ای با حضور استاندار و دستگاه های حاکمیتی و نظارتی برای آن ها تخفیف گرفتیم تا انگیزه ای برای تولید کننده شود.

۳۱ واحد تولیدی مرغ تخم گذار در استان همدان فعالیت می کنند

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد تولیدی مرغ تخم گذار در استان همدان فعالیت می کنند که گله هایشان در سن تولید هستند.

وی بیان کرد: طبق آمار معاونت بهبود تولیدات دامی استان همدان روزانه حدود ۵۰ تا ۵۴ تن تخم مرغ در استان همدان تولید میشود که نیاز استان کمی بیشتر است و از استان های قم ، اراک و سایر استان ها تخم مرغ وارد می کنیم.

فضلی یادآور شد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۴۵ هزار تومان است و مرغ زنده هم ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان درب مرغداری و برای مصرف کننده کیلویی ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان و از قیمت مصوب کمتر است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مرغداران در این خصوص درخواست هایی داشتند که در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۹۱٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha