۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
سبز نشدن ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم گلستان
معاون جهادکشاورزی گلستان خبر داد:

سبز نشدن ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم گلستان

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با چالش سبز نشدن محصول مواجه هستند.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا ۱۵ آذرماه برای کشت گندم آبی و دیم در سطح ۳۱۹ هزار و ۶۴۵ هکتار از اراضی گلستان قرارداد با بهره‌برداران منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان با چالش سبز نشدن محصول گندم مواجه هستیم، افزود: از ابتدای آذر تاکنون بارندگی موثر در گلستان ۶۰ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان کاهش بارندگی موثر در فصل کشت را دلیل اصلی سبز نشدگی مزارع گندم استان دانست و ادامه داد: نخستین بد سبزی در گلستان از ۲۸ آبانماه گزارش شد و بازدیدها دو روز پس از اولین گزارش آغاز شده است.

وی بیان کرد: هرچند به دلیل کاهش رطوبت و بارندگی بسیاری از مزارع با چالش سبز نشدگی مواجه بودند اما طبق بررسی‌ها مشخص شده حدود ۴۰ تا ۵۰ تن بذر نامرغوب گندم در بین کشاورزان کردکوی و بندرگز توسط دو شرکت توزیع شده است.

به گفته عباسی هم‌اکنون ۱۴۰ تا ۱۵۰ هکتار از اراضی کردکوی با مشکل سبز نشدگی مواجه هستند و این دو شرکت به دادن بذر بلاعوض و جلب رضایت کشاورزان ملزم شده‌اند.

کد خبر: ۱٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha