۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
برنج در شالیکوبی ها و پرتقال روی درخت مانده است
در گفتگو با بازار؛

برنج در شالیکوبی ها و پرتقال روی درخت مانده است

بابل- سعادتی، نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به وضعیت بد برنجکاران استان گفت: برنج در شالیکوبی ها و پرتقال روی درخت مانده است.

سیدمهدی سعادتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه وضعیت برنجکاران استان بد بوده و شالی ها در شالیکوبی ها و روی دست کشاورزان مانده است.

وی با اظهار این که مشتری برای برنج و مرکبات نیست، افزود: پرتقال و کیوی باغداران نیز به دلیل عدم حمایت روی دست باغداران مانده است و دولت باید چاره اندیشی کند.

وی با عنوان این که خرید تضمینی برنج کشاورزان استان انجام نشد، گفت: بیش از یک میلیون تن برنج در شالیکوبی ها و انبارهای خانگی مانده است و پرتقال و کیوی استان روی درخت با قیمت سه تا چهار هزار تومان از آنان خریداری می شود.

سعادتی از دولت خواست تا با فعال کردن تعاونی ها نسبت به خرید محصولات کشاورزی اقدام کنند و تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل کشاورزان و باغداران امری ضروری است.

نماینده مردم بابل در مجلس وضعیت باغداران و کشاورزی در استان را نگران کننده دانست و گفت: بیش از یک میلیون تن برنج سفید و حدود سه میلیون تن پرتقال و کیوی در استان تولید می شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha