۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
انتشار «اندروید ۱۳» ویژه تلویزیون های هوشمند و دستگاه های اندروید باکس توسط گوگل
تازه های نرم افزاری؛

انتشار «اندروید ۱۳» ویژه تلویزیون های هوشمند و دستگاه های اندروید باکس توسط گوگل

شرکت گوگل از انتشار اندروید ۱۳ برای تلویزیون های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید با قابلیت های فراوان و قابل توجه خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت گوگل از انتشار اندروید ۱۳ برای تلویزیون های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوگل همچنین اعلام کرده که بسیاری از امکانات تعبیه شده برای دستگاه های اندروید باکس و تلویزیون های هوشمند را در این نسخه جدید گنجانده که می تواند کارایی این دستگاه ها را تا حد زیادی ارتقا دهد.

تغییرات ایجاد شده در اندروید ۱۳ ویژه تلویزیون های هوشمند

مهمترین بخش از تغییرات اعمال شده بر روی این نسخه احتمالا به بخش مدیا و چند رسانه ای آن باز می گردد که بیشترین کاربرد را در تلویزون های هوشمند دارد. از جمله این تغییرات می توان به افزایش تعداد فرمت های صوتی و تصویری اشاره کرد که پیش از این بر روی نسخه های اندروید تلویزیون های هوشمند و دستکاه های اندروید باکس وجود نداشت. همچنین رزولوشن تصویر و کیفیت تصویر خروجی از طریق پورت HDMI نیز در این نسخه اضافه شده است.

همچنین در ناحیه کاربری و دستیار صوتی گوگل نیز تحولات بزرگی ایجاد شده و عملکرد میکروفون تعبیه شده روی ریموت این دستکاه ها نیز ارتقا یافته است.

همچنین در بخش انتخاب زبان کیبورد که بزرگترین مشکل پیش روی کاربران غیر انگلیسی زبان تلویزیون های هوشمند بوده و باگ های زیادی در صورت اضافه شدن زبان جدید به کیبورد به وجود می آمدند نیز بر طرف شده و به راحتی می توانید زبان مد نظر را به کیبورد اضافه نمایید.

در بخش گرافیک نیز تغییرات مثبتی ایجاد شده که مهمترین آنها، امکان تنظیم و انظباق اتوماتیک برای صفحات نمایش بزرگ بوده که پیش از این، به ویژه دستکاههای اندروید باکس با آن به مشکل بر می خوردند. اکنون اما می توان به لطف نسخه ۱۳، از هر سایز صفحه نمایش با کیفیت ۴K لذت برد. البته نرخ ریفرش تصویر نیز تغییر و افزایش یافته که به بهبود تصویر خروجی دستگاه اندروید باکس شما کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha