۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
آمار دقیقی از بیکاران در مازندران وجود ندارد
استاندار مازندران:

آمار دقیقی از بیکاران در مازندران وجود ندارد

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۹ هزار نفر در استان گفت: متاسفانه آمار دقیقی از بیکاران وجود ندارد.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کم توجهی به پوشاک اظهار داشت: این درحالی که پوشاک در مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال نقش اساسی دارد.

وی با اظهار این که لازم است پوشاک با شورای فرش ادغام شود، گفت: با توجه به اهمیت پوشاک لازم است تولی گری خاصی در استان در این حوزه صورت گیرد.

حسینی پور با بیان این که آمار دقیقی از بیکاران در استان نداریم، گفت: هرچند بیشتر بیکاران استان دارای مقاطع تحصیلی لیسانس به بالا هستند از این رو تهیه آمار و بانک اطلاعاتی دقیق بیکاران در استان برای سیاستگذاری ضروری به نظر می رسد.

استاندار مازندران از فرمانداران خواست تا به صورت میدانی آمار بیکاران هر شهرستان را تهیه و استخراج کنند و ادامه داد: فراوانی موضوع اشتغال نشان می دهد که برای رفع این معضل باید چاره جویی کنیم.

وی با عنوان این که متاسفانه آمار دقیقی در حوزه بیکاری و اشتغال نداریم، گفت: همچنین راه اندازی سامانه ای برای فراخوان و ثبت نام افراد جویای کار می تواند در برنامه ریزی ها کمک کننده باشد.

حسینی پور با اشاره به در حال تدوین بودن برنامه هفتم توسعه خواستار برنامه ریزی برای افزایش سهم بری در این برنامه شد و گفت: همچنین لازم است مسائل اساسی استان تدوین و تهیه شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha