۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
همه واحدهای تولیدی استان زنجان رصد می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

همه واحدهای تولیدی استان زنجان رصد می شود

زنجان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: همه واحدهای خرد، کوچک و بزرگ در همه بخش‌های تولیدی استان زنجان باید مورد بررسی و رصد قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار بازار، فرامرز نیک سرشت بعد از ظهر در سه شنبه نخستین جلسه کمیته احیاء واحدهای تولیدی تعطیل با محوریت اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه بررسی و حل مشکلات در دوران پساکرونا نیاز به آمادگی بالایی دارد، گفت: امسال سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که این موضوع نیز باید عملیاتی شده که ضرورت رصد واحدها و مشکلات آنها را دو چندان می کند.

وی با اشاره به موضوع پنجره واحد سرمایه گذاری استان زنجان، ادامه داد: امسال باید مشکلات در رابطه با زنجیره واحد به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد، چرا که زنجان به عنوان پایلوت این طرح در کشور بوده و امسال باید در زمینه های مختلفی، سرمایه‌گذاری‌ها عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از سال های خوب در رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید استان زنجان بود، ابراز کرد: در سال جاری این موضوع به صورت جدی تر و بهتر از سال گذشته و با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

نیک سرشت با تاکید بر اینکه همه واحدهای خرد، کوچک و بزرگ در همه بخش‌های تولیدی باید مورد بررسی و رصد قرار گیرند، ابراز کرد: اطلاعات باید به روز باشد تا در صورت وقوع مشکل در همان ابتدا وارد کار شده و به آن رسیدگی شود.

شناسایی مشکلات سرمایه گذاری باید در دستور کار قرار گیرد

وی  با بیان اینکه شناسایی مشکلات سرمایه گذاری باید در دستور کار قرار گیرد، ابراز کرد: شناسایی کارآفرینانی که دارای ایده های جدیدی بوده که ممکن است منجر به راه جدید و یا حل مشکلات باشد نیز امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه سرمایه داری که انگیزه برای ورود به تولید را ندارند باید شناسایی و با آنها مذاکره شود، خاطرنشان کرد: رصد و بررسی واحدهای راکد تولیدی در دستور کار فرمانداران نیز باشد تا مشکلات و موارد شهرستان‌ها هم به این کمیته ارجاع شود.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر اهمیت رصد واحدهای تولیدی و وضعیت آنها با توجه به شعار سال تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی امسال باید احیای واحدهای قابل برگشت و بررسی آن‌ها و پیشنهاد برای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باشد.

ناصر فغفوری با تاکید بر اینکه برای بازگرداندن واحدهای بزرگ راکد به چرخه تولید، برنامه ریزی مطلوبی برای سال جاری صورت گرفته است، افزود: در ارائه آمارها و مشکلات باید دقت کاملی از صحت و سقم و نهایت مراقبت صورت گیرد تا پس از ارائه آمارها مشکلاتی ایجاد نشود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز یکی از راهبردهای اصلی وزارت خانه متبوع را صیانت از نیروی انسانی کار توصیف کرد و ابراز داشت: برنامه عملیاتی جدیدی برای بازرسی ها با توجه به مشکلاتی که افزایش پیدا کرده است در استان برنامه ریزی شده است.

محمدرضا یوسفی ادامه داد: پیشنهادات این کمیته را می‌توان با اتکا به مواردی از جمله مشوق های دولتی، بسته‌های تسهیلاتی، موضوعات بانک ها و غیره مورد بررسی قرار داد و برای هر کدام چاره اندیشی کرد.

کد خبر: ۱۹٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha