۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
۹۱ فقره بازرسی از محصولات غذایی و بهداشتی در ایلام انجام شد
مدیرکل استاندارد ایلام:

۹۱ فقره بازرسی از محصولات غذایی و بهداشتی در ایلام انجام شد

ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون ۹۱ فقره بازرسی از محصولات غذایی و بهداشتی در ایلام انجام شده است.

مهناز همتی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح نظارت و کنترل کالاهای پر مصرف در ماه مبارک رمضان در مراکز عرضه و توزیع کالا این استان از سوی استاندارد آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

وی بیان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و بدلیل حساسیت مصرف کالاها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

مدیر کل استاندارد ایلام عنوان کرد: از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۹۱ فقره بازرسی از محصولات غذایی و بهداشتی توزیع شده در سطح استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه ‌داران اطمینان حاصل می‌شود، تاکید کرد: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از جمله: کشک مایع، شیر پاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه،  پنیر لاکتیکی، پنیر خامه ای، مایع، ژل ظرفشویی و سدیم هیپوکلریت از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

همتی با اشاره به اینکه طی این بازرسی ها تعدادی مایع ظرفشویی و مایع سفیدکننده غیر استاندارد و با جعل نشان استاندارد کشف و ضبط شده است، افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیشترین نظارت اداره استاندارد بر روی صنایع غذایی و بهداشتی بوده، چرا که در ارتباط مستقیم با سلامت مردم است.

مدیرکل استاندارد ایلام  گفت: مصرف کنندگان می توانند جهت اطمینان از صحت علامت استاندارد در کالاهای دارای نشان استاندارد کد رهگیری ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد بر روی کالا به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه شکایات ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ به این اداره کل، اطلاع رسانی کنند.

کد خبر: ۱۹٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha