۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
 مشکل کامیون‌دارهای ترکیه حل شد اما ایرانی ها همچنان اجازه تردد ندارند/ احتمال کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات فرآوده‌های نفتی
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآوده‌های نفتی‌ در گفتگو با بازار:

مشکل کامیون‌دارهای ترکیه حل شد اما ایرانی ها همچنان اجازه تردد ندارند/ احتمال کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات فرآوده‌های نفتی

هاشمی‌رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی از احتمال افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی در فصل بهار خبر داد.

خبرگزاری بازار - ابوالقاسم‌هاشمی‌رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفتگو با بازار از حل مشکلات کامیون‌های مانده در مرز ترکیه خبر داد و گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته ۴۵۰ کامیون ترک که بار ایرانی را حمل ‌می‌کرده از مرز رد شده و ۱۶۰ ماشین ترک هم که حامل بار برای ایران بودند، اجازه ورود پیدا کرده اند.

به گفته او، آنگونه که مسئولین بازرگانی ترکیه‌ و رییس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده مشکل تردد کامیون‌های ایرانی ظرف ۳ روزآینده حل ‌می‌شود و به زودی شاهد گشایش مرزها خواهیم بود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی همچنین از احتمال کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی صادرات فرآوده‌های نفتی در بهار امسال خبر داد و گفت: از یک طرف در ماه گذشته مرزهای کشور عمدتا بسته بوده است. جدای از اینکه گمرک هیچ اصلاحیه در تعهدات ارزی صادرکنندگان اعمال نکرده و با وجود افت جهانی بهای فرآورده‌ها تعهداتی که از صادرکنندگان طلب می‌شود بر اساس قیمت‌های قبلی است.

به گفته او، جز تعدادی از صادرکنندگان که متعهد بوده و ناچار به صدور فرآورده بودند، سایر صادرکنندگان منتظر اصلاح تعهدات ارزی هستند. این اصلاح در سایر کالاهای شاید خیلی ضروری نیست اما با توجه به کاهش شدیدی که در قیمت نفت‌ و به تبع آن فرآورده‌ها ایجاد شده، تغییرات در این بخش خیلی جدی و حیاتی است.

کد خبر: ۱۹٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha