۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
رکود اقتصادی شدید گریبانگیر ایتالیا شد

رکود اقتصادی شدید گریبانگیر ایتالیا شد

بحران اقتصادی ناشی متاثر از همه گیری ویروس کرونا در ایتالیا موجب شده است یک سوم از خانواده‌ها نتوانند قبوض مصرفی یا اجاره مسکن و اقساط خود را بپردازند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان اوپن نوشت: تمامی مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا اکنون در حال تبدیل به بحرانی اجتماعی نیز است. مطالعات به عمل آمده از بیش از یکهزار کودک در فاصله سنی ۸ تا ۱۷ سال و والدین آن‌ها که حدود ۴۰ درصد از این طبقه اجتماعی که شرایط شکننده اقتصادی بسر می‌برند، حاکی از آن است که ۶۰ درصد از آن‌ها به علت شرایط اضطرار با کاهش درآمد مواجه شده اند.

بر اساس اعلام گزارش سازمان نجات کودکان ایتالیا، میزان خانواده‌هایی که در مقایسه با پیش از گسترش ویروس کرونا در شرایط شکننده اجتماعی-اقتصادی قرار داشتند، دو برابر شده و از ۱۸ ممیز ۶ دهم به ۳۲ ممیز ۳ دهم درصد افزایش یافته است.

حدود نیمی از خانواده‌های مصاحبه شونده، یعنی ۴۴ میز ۷ دهم درصد از آن‌ها مجبور به کاهش هزینه‌های تامین مواد غذایی خود از جمله گوشت و ماهی شده اند. علاوه بر این، از هر ۳ خانواده، ۱ خانواده یعنی ۳۲ ممیز ۷ دهم درصد مجبور شده اند پرداخت قبوض آب، برق، گاز مصرفی و تلفن خود را به زمان دیگری موکول کنند. یک چهارم از آن‌ها یعنی ۲۶ ممیز ۳دهم درصد نیز مجبور شده اند پرداخت اجاره مسکن یا اقساط بانکی خود را به زمان دیگری موکول کنند.
میزان ۲۱ ممیز ۵ دهم درصد از خانواده‌ها نیز این اجبار را پیدا کرده اند که از درمان بیماری‌ها و تامین داروهای ضروری مورد نیاز خود صرفظر کنند. "بنیاد مطالعات و مشاوره اشتغال" ایتالیا اعلام کرده است: (به علت تعطیلی ها) حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر در ماه مارس امسال (اسفند ۹۸) نتوانسته اند در محل کار خود حاضر شوند. تعداد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این کارگران در خانواده‌هایی تنها با یک منبع درآمد زندگی می‌کنند؛

بنابراین با بیکار شدن این کارگران، تنها منبع درآمد خانواده نیز قطع شده است. نیمی از این خانواده‌ها دارای فرزند هستند. از این تعداد، ۴۳۹ هزار خانواده، یعنی ۱۲ درصد از آن‌ها فقط دارای یکی از والدین (یا پدر یا مادر) هستند.

کد خبر: ۱۹٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha