۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
توسعه گردشگری مذهبی با توجه به مشترکات فرهنگی ایران و کشورهای منطقه
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد؛

توسعه گردشگری مذهبی با توجه به مشترکات فرهنگی ایران و کشورهای منطقه

اصفهان - شالبافان؛ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: لازم است با توجه به مشترکات فرهنگی و مذهبی با کشورهای منطقه و همسایه ایران در راستای توسعه گردشگری مذهبی تلاش کنیم.

علی اصغر شالبافان در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بسیاری از مراکز استانها و حتی شهرهای مختلف کشور قابلیت های فراوانی برای رونق گردشگری مذهبی دارد، اظهار کرد: جذب گردشگران مذهبی علاوه بر فراهم سازی فرصت‌های فرهنگی و مذهبی برای معرفی درست کشورمان به دنیا، رونق اقتصادی خوبی نیز در پی دارد.

وی افزود: ما آیین ها و مراسم‌های مذهبی متنوع در کشور و بیش از چهار هزار اثر قابل بازدید مذهبی ثبت شده در فهرست میراث ملی داریم که این آثار علاوه بر جنبه زیارتی دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی نیز هستند و می توانند در توسعه گردشگری مذهبی کشورمان نقش بسزایی داشته باشند.

جذب گردشگر خارجی با برنامه ریزی قبلی در ماه‌های عزاداری و شادی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ضرورت هماهنگی و اتخاذ سیاست های پایدار و ماندگا در این حوزه از صنعت گردشگری تاکید کرد: جذب گردشگر خارجی با برنامه ریزی قبلی در ایام ماه های محرم و صفر و ایام شادی خاص مانند عید غدیر علاوه بر ارزآوری باعث شناساندن فرهنگ و مذهب ایرانی به دیگر افراد در سرتاسر جهان می شود.

وی تاکید کرد: در استانهایی مانند اصفهان که به طور معمول گردشگران پس از سفر به ایران در آنها حضور خواهند یافت، باید یک پکیج گردشگری تعریف شود و در این میان توسعه گردشگری مذهبی نیز می تواند به استانها خاص محدود نشده و از ظرفیت استانهای مختلف کشور در این زمینه نیز استفاده کرد.

شناسایی درست ظرفیتهای مشابه کشورهای هدف

شالبافان ادامه داد: در این زمینه می توان مشترکات فرهنگی و مذهبی با کشورهای منطقه و همسایه و دوست ایران را مدنظر گرفت و با شناسایی درست ظرفیتهای مشابه، برنامه ریزی در راستای توسعه گردشگری مذهبی را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه گردشگران عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و پاکستان به طور معمول بیش از بقیه کشورها به ایران سفر می کنند، گفت: از ای ظرفیت مناسب می توان برای یک مجموعه سفر گردشگری مذهبی به استانهای مهم مذهبی کشور استفاده بهینه کرد و در راستای جذی دیگر کشورها نیز لازم است برنامه ریزی درست برای معرفی ظرفیتهای مذهبی استفاده کرد.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      1 0
      ما پولی برای سفردرون شهری نداریم وحتی سفره مون نرمال نیست چه برسه به سایرسفرها خیلی جای شهرهامون راندیدیم چه برسه سفرخارج داشته باشیم