۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
صادرات ۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر| چینی‌ها ۶ میلیارد دلار خرید از بوشهر داشته‌اند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر| چینی‌ها ۶ میلیارد دلار خرید از بوشهر داشته‌اند

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان خبر داد و گفت: بیشترین میزان صادرات از گمرکات بوشهر به چین با ۶ میلیارد دلار بوده است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر در یکسال اخیر با حساسیت بیشتری پیگیری شده که به نتایج ارزشمندی نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: بوشهر علاوه بر نفت و گاز، محصولات ارزشمند صادراتی دارد که تولیدات پتروشیمی و صنایع معدنی و همچنین محصولات کشاورزی و ماهی و میگو و صنایع دستی مهم‌ترین تولیدات هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: تلاش برای افزایش صادرات و بهبود درآمد ارزی در دستور کار مدیران استانی قرار دارد و با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد رشد تولیدات و افزایش درآمد ارزی هستیم.

گزدرازی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان بیش از ۱۸ میلیون تن کالا به ارزش ۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است که رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر به کشور چین بوده که ۶ میلیارد دلار ارزش صادرات داشته و امارات متحده عربی با یک میلیارد دلار در رتبه دوم مقصد صادراتی بوشهر است.

گزدرازی گفت: هند و پاکستان و آفریقای جنوبی و قطر و روسیه نیز دیگر مشتریان مهم استان بوشهر هستند.

وی افزود: محصولات پتروشیمی با ۱۶.۷ میلیون تن در صدر صادرات استان و محصولات معدنی با ۱.۵ میلیون تن در رده بعدی قرار دارند.

گزدرازی یادآور شد: حوزه صنعت با نیم میلیون تن و محصولات کشاورزی و میعانات گازی و صنایع دستی نیز در رده‌های بعدی پرارزش‌ترین کالاهای صادراتی استان هستند.

کد خبر: ۱۹۱٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha