۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
۳۰ هزار تن علوفه دامی در گرمسار و آرادان تامین و توزیع می‌شود
برای استفاده عشایر؛

۳۰ هزار تن علوفه دامی در گرمسار و آرادان تامین و توزیع می‌شود

گرمسار– یوردخانی، مدیرعامل تعاونی عشایری گرمسار و آرادان گفت: تولید ۳۰ هزار تن علوفه دامی مورد نیاز دامداران گرمسار و آرادان به صورت سیلاژ و همچنین کنستانتره در دستور کار است.

علیرضا یوردخانی در گفتگو با خبرنگار بازار، از راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار خبر داد و ابراز کرد: این واحد توان تولید علوفه ها و نهاده های مورد استفاده دام های عشایر و دامداران دو شهرستان گرمسار و آرادان را به صورت سیلاژ بگر و همچنین کنستانتره دارد.

وی با بیان اینکه تولید ۳۰ هزار تن علوفه و نهاده مورد نیاز عشایر شهرستان های گرمسار و آرادان در دستور کار قرار دارد، افزود: این میزان علوفه پس از تولید در اوایل سال ۱۴۰۲ توزیع خواهد شد.

تولید کنستانتره

مدیرعامل تعاونی عشایری گرمسار و آرادان با بیان اینکه کارخانه خوراک دام عشایری توان تولید ۱۰ هزار تن نهاده سیلاژ را دارد، ابراز کرد: ۲۰ هزار تن نهاده به صورت کنستانتره یا همان خوراک مورد نیاز دام به صورت ترکیبی نیز در این کارخانه تولید و توزیع خواهد شد.

یوردخانی با بیان اینکه تامین خوراک و علوفه مورد نیاز دام های عشایر شهرستان های گرمسار و آرادان برای سال ۱۴۰۲ هدف کارخانه تولید خوراک عشایری است، تاکید کرد: تامین علوفه همواره یکی از مشکلات تولید کنندگان گوشت و لبنیات عشایری در این دو شهرستان بوده که تلاش داریم تا این معضل حل شود.

وی با بیان اینکه کارخانه خوراک دام عشایر گرمسار ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن خوراک به صورت کنستانتره را دارد، بیان کرد: ۲۰ هزار تن کنستانتره پرواری و داشتی تا فروردین ماه ۱۴۰۲ تحویل عشایر شهرستان‌های گرمسار و همچنین آرادان می شود تا بخشی از نیاز دامداران تامین گردد.

تامین نیاز دامداران عشایر

مدیرعامل تعاونی عشایر گرمسار و آرادان با بیان اینکه تولید خوراک سیلاژ از ذرت علوفه‌ای و پسماندهای کشاورزی با هدف تامین مواد مورد نیاز و همچنین کاهش هزینه خوراک در کارخانه خوراک دام عشایر گرمسار، در دستور کار قرار گرفته است، ابراز کرد: در این روش، رطوبت مورد نیاز خوراک دام به صورت پسماندهای کشاورزی سالم و طبیعی که سابقاً ممکن بود دور ریخته شود، تامین خواهد شد.

یوردخانی با بیان اینکه کارخانه خوراک دام عشایری گرمسار و آرادان بخشی از دغدغه های دامداران عشایر منطقه را حل می کند، گفت: این قشر در زمره بزرگترین تولیدکنندگان گوشت و لبنیات استان سمنان محسوب می شوند.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha