قاچاق بلای جان صنعت کارد و چاقو ایران

قاچاق بلای جان صنعت کارد و چاقو ایران

تولید کننده و صادرکننده چاقو گفت: متاسفانه قاچاق آفت جدی صنعت کارد و چاقو در کشور است و لطمات جبران ناپذیری به تولید و اشتغال در این حوزه وارد می‌کند.

به گزارش بازار، محمدحسین طاهری در ارتباط با رسانه ملی افزود: واردات کارد و چاقو بصورت رسمی و غیر رسمی به کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: واردات کارد و چاقو بصورت رسمی حجم چندانی ندارد و از سال ۱۳۹۷ به شدت محدود شده است.

این تولید کننده و صادرکننده چاقو گفت: عامل مخرب بر تولید و اشتغال صنعت کارد و چاقو در کشور واردات غیر رسمی یا قاچاق بی رویه است.

وی افزود: متاسفانه قاچاق کارد و چاقو به کشور خیلی زیاد است و به یک معنا نفس صنعتگران داخلی را به شماره انداخته است.

طاهری گفت: قاچاقچیان، کارد و چاقوهای بی کیفیت وارد و به اسم کشورهای به نام تولید کننده کارد و چاقو دنیا به مردم عرضه می‌کنند.

وی افزود: قاچاقچیان با این رفتار خود ضمن کاهش تولید و از بین رفتن اشتغال داخلی با عرضه اجناس بی کیفیت و فاقد اصالت و استاندارد باعث ایجاد ضرر و زیان به مردم نیز می شوند.

این تولیدکننده و صادر کننده چاقو گفت: تولید کنندگان و فعالان در این حوزه از دولت بجز برخورد قاطع با قاچاقچیان انتظار هیچ گونه حمایت دیگری ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه ماده اصلی تولید کاردو چاقو فولاد کربن دار است، افزود: تولیدی کارد و چاقو در داخل با استفاده از فناوری و ماشین‌آلات به‌روز دنیا صورت می‌گیرد.

طاهری یادآورشد: کارد و چاقوی تولید داخل به خصوص کاردهای تولید استادکاران زنجانی چیزی از نشان برتر خارجی ( برند خارجی) کم ندارد و از نظر کیفیت خیلی بهتر از تولیدات خارجی است منتها، چون به شکل سنتی ساخته می‌شود قیمت محصول کمی بالاتر بوده به همین دلیل مصرف کنندگان اشتیاق زیادی به استفاده از این نوع چاقوها ندارند.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha