۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
کاهش رشد اقتصادی هند

کاهش رشد اقتصادی هند

اقتصاد هند از افزایش حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گاز متاثر شده است.

به گزارش بازار، تولید ناخالص داخلی هند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ میلادی در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به شش و سه دهم درصد رسید.

بر اساس اعلام سازمان آمار و پژوهش‌های اقتصادی هند، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم یعنی در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر امسال، در مقیاس سالانه به شش و سه دهم درصد، رسید که به میزان قابل توجهی، کاهش نشان می‌دهد. میزان تولید ناخالص داخلی هند در سه ماهه دوم یعنی در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن امسال، حدود ۱۳ و نیم درصد بود.

در طول زمانی که بحران همه گیری بیماری کرونا در جهان شیوع پیدا کرده بود هند که در واقع اقتصاد سوم جهان به حساب می‌آید از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار بود.

اما اکنون اقتصاد هند بیشتر از افزایش حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گاز متاثر شده است. افزایش قیمت نفت در جهان با توجه به اینکه هند عمده انرژی و نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند تاثیر زیادی در کاهش رشد اقتصادی آن داشته است.

بر اساس گزارش‌های دولت هند، این کشور حدود ۸۰ درصد از نفت خام خود را وارد می‌کند. افزایش قیمت بنزین باعث تورم در این کشور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری شده است.

میزان تورم در هند همواره از ارقامی که دولت یا بانک مرکزی این کشور پیش بینی کرده بیشتر شده است. همچنانکه بانک مرکزی هند پیش بینی کرده بود که میزان تورم در این ماه از امسال در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بین دو تا شش درصد در نوسان باشد، اما در عمل بیشتر از ارقام اعلام شده بود.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha