۴۵ روز است خبری از بنزین سوپر نیست| جولان مکمل های تقلبی در سایه ضعف شرکت پخش و پالایش
دردسر اورهال پالایشگاه ها برای دارندگان خودروهای لوکس

۴۵ روز است خبری از بنزین سوپر نیست| جولان مکمل های تقلبی در سایه ضعف شرکت پخش و پالایش

رییسی فر دبیر انجمن جایگاه های اختصاصی تهران گفت: حدود ۱.۵ ماه است که خبری از بنزین سوپر در جایگاه ها نیست و شرکت پخش هیچ پاسخ روشنی در اینباره نمی دهد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بحران بنزین در کشور تمامی ندارد. با وجود اینکه مصرف بنزین در دو ماه گذشته نسبت به تابستان کاهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده اما فعالین این صنعت اینبار از نایاب شدن بنزین سوپر در جایگاه ها می گویند. ناصر رییسی فر دبیر انجمن جایگاه های سوخت تهران در گفتگو با بازار گفت: از حدود ۱.۵ ماه پیش حتی یک قطره بنزین سوپر هم به جایگاه ها داده نشده و همین مساله خسارت سنگینی را به جایگاه دارها تحمیل می کند.

او با اشاره به سرمایه گذاری کلانی که برای نازل های بنزین سوپر در جایگاه ها صورت گرفته، ادامه داد: نازل های بنزین سوپر تنها برای توزیع این نوع سوخت طراحی و برنامه ریزی شده اند و امکان عرضه بنزین معمولی با آنها وجود ندارد. به همین دلیل به هر جایگاهی که مراجعه می کنید چند نازل بدون استفاده رها شده و در عمل نیروها و کارگرانی که مسئولیت آنها را بر عهده داشتند هم بیکار مانده اند. در واقع جایگاه دارها برای کاری که انجام نمی شود و درآمدی که کسب نمی شود، حقوق پرداخت می کنند.

رییسی فر در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که دلیل توقف عرضه سوخت سوپر از سوی شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی چیست، گفت: به ما هم پاسخ مشخصی داده نمی شود. به تازگی هم مدعی شده اند که حدود ۳ پالایشگاهی که امکان تولید بنزین سوپر را داشتند، در حال اورهال هستند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که نبود بنزین سوپر تا چه اندازه فروش جایگاه ها را کاهش داده است، گفت: برخی از خودروهای ناچار به استفاده از بنزین سوپر هستند و استفاده از بنزین های معمولی خسارت سنگینی را به آنها وارد می کنند. این وضعیت را معمولا در خودروهای لوکس و وارداتی شاهد هستیم. جالب است که بدانید در هر یک از جایگاه هایی که در شمال شهر هستند، پیش از این دست کم روزانه ۲۵ هزار لیتر بنزین سوپر عرضه می کردند. این رقم حتی در برخی از روزها به بالای ۳۵ هزار لیتر هم می رسید.

به گفته رییسی فر، بسیاری از خودروهای لوکس که ناچار به استفاده از بنزین سوپر بودند، در روزهای گذشته مجبور شدند که از مکمل استفاده کنند. قیمت مکمل های اصل و کمپانی های معرف خیلی گران بوده و بسیاری از مردم ناچار به استفاده از محصولات نه چندان معتبر هستند. هیمن مساله تقاضای مکمل را بالا برده و موجب بیشتر شدن سودجویی در بازار و رواج مکمل های تقلبی شده است.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 1
      اين هم به احساس مسئولیت مسئولین مربوطه نسبت به ملت شریف بستگی دارد
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      1 0
      کدوم جایگاه داری به کارگرها حقوق میده
    • احمد IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      1 0
      شمامی گویید چهل وپنج روزخبری ازبنزین سوپرنیست در استان مابوشهر اززمان دولت انقلابی نه خبری ازبنزین یوروچهارونه بنزین سوپر است