۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل با هدف اشتغال پایدار روستایی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل با هدف اشتغال پایدار روستایی

اردبیل- تقی‌زاده، رئیس جهاد کشاورزی اردبیل گفت: شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی موجب توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار روستایی می‌شود.

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سهم استان اردبیل از صندوق پژوهش فناوری ناچیز است که انتظار می رود در تامین مالی شرکت های دانش بنیان حمایت های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شکل گیری شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی موجب توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار روستایی را منجر خواهد شد افزود: هر اندازه به پژوهش های علمی در این حوزه توجه شود به همان میزان باعث افزایش بهره‌وری و مانع از هدر رفت سرمایه و منابع ملی خواهد داشت و همچنین مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: وزارت جهاد کشاورزی از معدود وزارتخانه هایی می باشد که دارای مراکز تحقیقاتی مادر بوده و در استانها نیز این مراکز تخصصی و تحقیقاتی کشاورزی و دامی وجود دارد. محققین این مراکز همیشه جزو برگزیدگان برتر هفته پژوهش می باشند که امیدواریم از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این بخش در سطح استان بالاخص در دانشگاهها استفاده شود و حمایت‌های لازم نیز صورت گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های دولتی و خصوصی گفت: در راستای تحقق توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در مبحث علمی و پژوهشی با هدف تقویت و توسعه اشتغال زایی باید بیش از پیش پیشقدم باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مسیر توسعه از پژوهش می‌گذرد و توسعه هر جامعه‌ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست، کما اینکه در کشورهای پیشرفته بیشترین سهم اعتبار به برنامه‌های علمی و پژوهشی تخصیص می‌یابد.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha