۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
دلایل عدم تامین سوخت یارانه‌ای حمل هوایی محصولات کشاورزی بررسی می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دلایل عدم تامین سوخت یارانه‌ای حمل هوایی محصولات کشاورزی بررسی می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در کمیسیون کشاورزی از دستگاه های مربوطه در زمینه عدم تامین سوخت یارانه‌ای حمل هوایی محصولات کشاورزی پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا مشخص شود مشکل کار کجاست.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: در کنار عقب ماندگی هایی که در استان البرز وجود دارد نقاط قوت و پتانسیل های ویژه ای هم به چشم می آید که توجه به این ظرفیت ها و به فعلیت رساندن آنها جهت ارتقا استان مهم و حیاتی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از نقاط قوت استان البرز است که به توجه ویژه نیاز دارد، ادامه داد: همنوایی و هم افزایی تمام دستگاه های اجرائی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت ها لازم و ضروری است.

وی عنوان کرد: در استان قطب های تولیدی خوبی شکل گرفته و محصولات غذایی، بهداشتی، دارویی، کشاورزی و بصورت مطلوب تولید می شود ولی نیاز است یک زنجیره کامل شکل بگیرد و مواد اولیه تولید، مجموعه های سالم سازی محصول و حمل و نقل در کنار مجموعه های صادراتی وجود داشته باشد تا این زنجیره بصورت کامل شکل بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از تولیدات قابل توجه محصولات کشاورزی استان البرز صادراتی است، این محصولات به دلیل اینکه فاسد شدنی هستند باید در اسرع وقت صادر شوند تا منجر به خرابی محصول نشوند، ادامه داد: مجموعه پیام به راحتی می تواند این کار را از طریق حمل و نقل هوایی انجام دهد و از این طریق هم کالا صادر می شود و هم ارزش افزوده مضاعف تولید می گردد علاوه بر این استان البرز می تواند معین سایر استان ها نیز باشد.

عباسی با بیان اینکه نیاز است ظرفیت مسافربری فرودگاه پیام نیز فعال‌تر شود چرا که البرز با جمعیت قابل توجه و استان های مجاور می توانند از این مجموعه بصورت بهینه استفاده کنند، تصریح کرد: با هم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی، حقوقی، قانونگذاری، مسائل مختلف را می توان حل کرد. به صورت مثال با هم‌افزایی می‌توان مشکلات مختلف فرودگاه پیام را در زمینه گمرک، حمل و نقل هوایی و سوخت برطرف کرد.

وی ادامه داد: در حوزه سوخت کارگو جهت صادرات محصولات کشاورزی در مجلس با دغدغه هایی که وجود داشت، پیگیری های لازم انجام شد و در بودجه هم این موضوع دیده شد ولی متأسفانه به فعلیت نرسید که باید پیگیری لازم جهت اجرایی شدن آن در دستورکار قرار بگیرد. در کمیسیون کشاورزی از دستگاه های مربوطه در این زمینه پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا مشخص شود مشکل کار کجاست و به چه علتی این بند قانون بودجه ۱۴۰۱ هنوز در کشور اجرا نشده است.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha