۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
ارزش بلوکی هر سهم وامید چقدر است؟
بانک سپه یک سیت مدیریتی را می فروشد

ارزش بلوکی هر سهم وامید چقدر است؟

بانک سپه قصد دارد ۱۷ درصد از ۶۸ میلیون سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را واگذار کند که با فروش این بلوک یک سیت مدیریتی بانک به خریدار منتقل می شود.

بازار؛ گروه بورس: بانک سپه قصد دارد ۱۷ درصد از ۶۸ میلیون سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را واگذار کند که با فروش این بلوک یک سیت مدیریتی بانک به خریدار منتقل می شود. این اقدام در راستای واگذاری اموال مازاد بانک و همچنین تامین بخشی از درآمد دولت از طریق واگذاری دارایی ها اتفاق می افتد.

پیش از این در دولت روحانی واگذاری بخشی از سهام دولت در این شرکت مطرح شده بود اما به مرحله اجرا نرسید و حالا این سیاست در دستور کار قرار گرفته است.
قیمت هر سرهم وامید روی تابلو ۱۲۰۰ تومان است که در واگذاری بلوکی ارزش آن به دلیل اینکه یک سیت مدیریتی به خریدار منتقل می شود گرانتر تعیین می شود، به تازگی بانک صادرات در واگذاری بلوکی نماد وسپهر قیمت آن را سه برابر ارزش‌گذاری کرده بود به همین دلیل به نظر می رسد قیمت هر سهم وامید هم خیلی آن توسط کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام است که با در نظر گرفتن اینکه پروژه های در دست اجرا و همچنین «ان ای وی» سهم ارزش بلوکی سهم بیش از دو برابر قیمت تابلو احتمالا تعیین می شود
هر سهام شرکت در ۹ ماهه امسال ۱۳۲ تومان سود ساخته و هم اکنون بیش از ۱۸۰ تومان هم به ازای هر سهم سود انباشته دارد، این شرکت همچنین مالکیت ۳۸.۲۲ درصدی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، ۳۹.۵۲ درصد چادرملو و ۲۶.۲۵ درصد سنگ‌آهن گهر زمین، را در اختیار دارد که به نوعی مکمل زنجیره فولاد کشور هم محسوب می شود و از آنجایی که همچنان بانک سپه بعد از واگذاری بیش از ۵۰ درصد سهام شرکت را همچنان در اختیار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha