۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
منابع ارزی کشور در تاریخ دوران تحریم کم‌سابقه‌ است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع ارزی کشور در تاریخ دوران تحریم کم‌سابقه‌ است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استفاده از ظرفیت ابزارهای مالی ضروری است و برای مدیریت بازار یک رویکرد مثبت تلقی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی درباره ابزارهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، گفت: استفاده از ظرفیت ابزارهای مالی یک ضرورت است، زیرا نیاز امروز به دلیل التهاباتی که در جامعه وجود دارد و تقاضای کاذبی که در خصوص ارز شکل گرفته یا پوشش مالی یک امر کاملا مشخص و مشهود به حساب می‌آید. برهمین اساس ابزارهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار یک رویکرد مثبت تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه یادآور شد: کشورهای دیگر دنیا هم به همین شکل رفتار می‌کنند. به این معنا که موضوعات مربوط به استفاده مالی برای مدیریت بازارها چه ارز و چه اوراق بهاداررا یک ضرورت می‌دانند و در همین راستا برنامه ریزی خود را عملیاتی می‌سازند.

نماینده مردم کرمان در این خصوص تاکید کرد: اقداماتی که اخیرا از سوی بانک مرکزی در خصوص انتشار اوراق ارزی و سکه انجام شد، حتما کمک کننده خواهد بود، البته به انجام اصلاحاتی در آئین نامه و نحوه اجرایی آن نیازمند است زیرا استقبال خوبی از بعضی ابزارها صورت نگرفته، البته برخی دیگر هم بسیار مورد توجه بوده است. در مجموع موارد فوق نشان از حرکت مثبتی در این زمینه دارد، چنانچه اشکالات اجرایی برطرف شود، قطعا بر میزان استقبال‌کننده‌ها هم افزوده خواهد شد.

پور ابراهیمی درباره افزایش سقف تسهیلات و حواله جات ارزی به تجار اظهار داشت: میزان منابع ارزی به کشور براساس اخبار رسیده به واسطه افزایش فروش نفت از یک میلیون بشکه تجاوز کرده و این مسئله در تاریخ سال‌های تحریم هم کم سابقه بوده و هم اینکه نشان دهنده افزایش دسترسی به منابع است و براساس آن میزان ارز ارائه شده در سامانه نیما به شدت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی در ادامه ابراز کرد: مفهوم رشد ورودی ارزی به کشور در این است که امکان تخصیص ارز برای تقاضاها مخصوصا مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر شده است.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha