۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
امسال معافیت گمرکی ماشین آلات حذف شده است
مدیرکل صمت گلستان:

امسال معافیت گمرکی ماشین آلات حذف شده است

گرگان- حسن زاده، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از حذف معافیت گمرکی ماشین آلات در سال جاری خبر داد.

درویش علی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در مجموعه صنعت، معدن و تجارت فضا برای ارائه دانش به خصوص در حوزه صنعت ماشین آلات و تجهیزات کمتر وجود داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: باید زمینه ای برای بستر سازی و فراهم سازی حوزه های دانش بنیان در کشور با توجه به نیاز و خواسته صنعتگران برآورده شود.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش دارای اهمیت است، تصریح کرد: بحث ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت مستمر مطرح می شود و در دستور کار است، البته از آنجاییکه هر کدام از بخش ها محدودیت ها و نقطه نظراتی دارند، که هنوز این ارتباط به خوبی شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر شرکت های دانش بنیان، گفت: در شرکت های دانش بنیان هدف از تولید بازار است که در این پروسه دیده نمی شود بنابراین برای توسعه و ماندگاری این شرکت ها باید اقدامات خوبی انجام داد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه طرح هایی در مراکز رشد و دانشگاه ها وجود دارد که نیاز به تجاری سازی دارد، افزود: باید تورهای صنعتی موضوعی را برای دانشگاهیان تعریف کنیم تا بین صنعت و دانشگاه اعتماد سازی به وجود آمده و شناخت در محیط کار و دانش انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه گلستان به عنوان استان کشاورزی و گردشگری نام برده می شود، گفت: با وجود این، همه تولید گندم و کارخانه های آرد سازی صنایع تبدیلی و کشاورزی قوی در استان نداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه صنعت باید نگاه خود را تغییر دهیم و صاحبان صنایع بحث های مشاوره ای با دانشگاه انجام دهند.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha