۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
مقابله با برج سازی در مزارع گیلان| تکلیف مسکن مهر روشن شود
استاندار گیلان:

مقابله با برج سازی در مزارع گیلان| تکلیف مسکن مهر روشن شود

رشت- استاندار گیلان از بلندمرتبه سازی در برخی مناطق استان انتقاد کرد و گفت: جلوی برج سازی و تغییرکاربری اراضی در روستاها گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن گیلان افزود: تاکنون عملکرد و روند پیشرفت کار قابل قبول نبوده که البته بخشی از آن مربوط به مشکل زمین است و در جایی که زمین هم تامین شده است عملکردها باید مطلوب تر باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامات خوبی را برای تسریع در ساخت این پروژه ها انجام داده است، خاطر نشان کرد: دستگاههای متولی باید با هماهنگی و تعاملات بیشتر و گسترده تر نسبت به رفع موانع کار اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید کم کاری دهه گذشته را جبران کنیم، گفت: تکلیف مسکن مهر در استان نیز هر چه سریعتر مشخص شود و مسائل واحدهای باقی مانده از این طرح در گیلان باید حل شود.

عباسی تصریح کرد: قرار نیست ما فرار به جلو داشته باشیم ، متولیان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند و دستگاهی حق ندارد مشکل را گردن دیگری بیاندازد .

وی با تاکید بر اینکه باید چاره ای برای حل مشکل واحدهای باقیمانده مسکن مهر اندیشید، اظهار داشت: اگر مسکن مهر در دهه گذشته استمرار می یافت امروز وارث این همه مشکل و کمبود و عقب ماندگی در حوزه مسکن نبودیم هم اکنون نیز باید نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود.

بنیاد مسکن مراقب برج سازی در روستاها باشند

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه از بلندمرتبه سازی در بعضی مناطق انتقاد کرد و گفت: بلند مرتبه‌سازی در برخی مناطق که برج‌سازی نبوده، آرامش مردم ساکن آن منطقه را از بین می برد.

عباسی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید نسبت به برج‌سازی در روستاها و تغییر کاربری‌های کشاورزی مراقب باشد، گفت: باید به گونه ای در روستاها خدمات رسانی شود که روستائیان به جای مهاجرت به شهر تشویق به ماندن در روستاهایشان شوند.

استاندار گیلان خطاب به دستگاههای متولی مرتبط با تغییر کاربری اراضی خاطر نشان کرد: در این حوزه بویژه در مقابله با سودجویان سخت‌گیری شود ضمن آنکه طی بررسی های لازم به افرادی که به ساخت مسکن نیاز دارند ، کمک شود.

وی همچنین در ادامه بر ارائه طرح‌های نوآورانه برای تسریع در برنامه‌های ساخت مسکن در استان تاکید و اظهار کرد: دستگاههای مرتبط باید برای جبران عقب ماندگی ها اهتمام داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دوست IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      0 0
      آفرین بردولت خدوم انقلابی که درپی رفع دغدغه فقراست