۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
ذخیره‌سازی ۳.۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در استان بوشهر| پرورش ماهی هامور آغاز شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ذخیره‌سازی ۳.۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در استان بوشهر| پرورش ماهی هامور آغاز شده است

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر از ذخیره‌ سازی ۳.۵ میلیون قطعه بچه ماهی در ۵۶ قفس در سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: پرورش ماهی هامور نیز در این استان آغاز شد.

عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در استان ساحلی بوشهر اظهار داشت: تاکنون 56 قفس پرورشی در آبهای خلیج‌فارس در محدوده سواحل استان بوشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 14 مزرعه در عرصه پرورش ماهی در نوار ساحلی استان فعالیت می‌کنند افزود: در 56 قفس در خلیج‌فارس 3.5 میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی ذخیره‌سازی شده است.

وی تعداد مزارع پرورش ماهی استان بوشهر را 14 مزرعه دانست و بیان کرد: امسال 3.5 میلیون قطعه بچه ماهی در قفس‌های پرورشی ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، گونه ماهی پرورشی در خلیج‌فارس را از نوع سی‌باس دانست و خاطر نشان کرد: این گونه ماهی از کشورهای غربی وارد می‌شود که مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

امینی با بیان اینکه پرورش بچه ماهی بومی یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر است خاطر نشان کرد: در این راستا با تلاش بخش خصوصی نخستین محموله بچه ماهی اصلاح نژاد شده در قالب 4 هزار و 500 قطعه ماهی هامور برای پرورش وارد استان بوشهر شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 100 هزار قطعه بچه ماهی هامور برای پرورش وارد می‌شود اضافه کرد: این گونه ماهی از کشورهای آسیای شرقی وارد استان بوشهر می‌شود و در نخستین محموله 4 هزار و 500 بچه ماهی هامور وارد شد که این بچه ماهی‌ها در حال حاضر دوره قرنطینه خود را طی می‌کنند و پس از آن ذخیره‌سازی می‌شوند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha