۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
تخلیه مواد اولیه کارخانه‌های فولاد در بندر شهید رجایی آغاز شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تخلیه مواد اولیه کارخانه‌های فولاد در بندر شهید رجایی آغاز شد

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: روند تخلیه یک فروند کشتی حامل مواد اولیه کارخانه‌های فولاد به مجموع ۴۰ هزار تُن امروز در بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طی یک هفته آینده کار تخلیه این محموله به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای تسهیل کار، بار این کشتی به ۲ روش حمل مستقیم و یکسره تخلیه تا در اسرع وقت این مواد اولیه مهم به کارخانه‌های فولاد کشور برسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت کالاهای اساسی نیز بیان کرد: در حال حاضر یک کشتی حامل ۶۳ هزار تن جو در اسکله ۱۴ پذیرش شده و تا ۱۰ روز آینده کار تخلیه به پایان می‌رسد.

۱۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی در حال تکمیل فرآیند اسنادی

عباس نژاد با اشاره به اینکه تا ساعت ۱۶ عصر امروز سه‌شنبه یک فروند کشتی حامل گندم به وزن ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن پهلودهی می‌شود، گفت: همزمان با کار تخلیه گندم‌ها، این کالای استراتژیک از طریق حمل ریلی و جاده‌ای به مقاصد مختلف کشور ارسال خواهد شد.

وی اعلام کرد: درحال حاضر ۱۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی شامل سه کشتی ذرت، سه جو و شش کشتی گندم به مجموع تناژ ۷۵۹هزار و ۴۸۵ تن در لنگرگاه بندرعباس منتظر تکمیل فرآیند اسنادی خود هستند که به محض تکمیل اسناد، کار پهلودهی و تخلیه کالاها نیز به ۲ روش حمل مستقیم و یکسره آغاز می‌شود.

وی اعلام کرد، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی به مجموع تناژ ۲ میلیون و ۲۰۵ و ۷۹۹ هزارتن در بندر شهید رجایی پذیرش شده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha