۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
افزایش قیمت دلار در برابر پوند ادامه خواهد داشت| لزوم توجه به شاخص های ماه نوامبر آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت دلار در برابر پوند ادامه خواهد داشت| لزوم توجه به شاخص های ماه نوامبر آمریکا

نرخ برابری جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) طی چند روز گذشته و پیش از انتشار داده‌های بخش مسکن بریتانیا و داده‌های مربوط به شاخص اعتماد مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده همچنان در حال کاهش است.

به گزارش بازار؛ نرخ برابری جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) طی چند روز گذشته و پیش از انتشار داده‌های بخش مسکن بریتانیا و داده‌های مربوط به شاخص اعتماد مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده کاهش یافته و با ادامه عقب نشینی دلار آمریکا، این رقم نزدیک به بالاترین سطح از ماه اوت تاکنون در نوسان است.

نرخ مبادله پوند به دلار آمریکا اخیراً با عقب نشینی دلار آمریکا روندی صعودی داشته است. شاخص دلار آمریکا (DXY) از بالاترین سطح سال گذشته یعنی ۱۱۵ به حدود ۱۰۵ کاهش یافته و به طور مشابه، شاخص نوسانات، که معمولا به نام VIX شناخته می شود، بیش از ۴۰ درصد از بالاترین سطح خود در ماه اکتبر سقوط کرد.

نرخ لحظه ای پوند/دلار آمریکا همچنین به آخرین داده های اعتماد مصرف کننده و شاخص قیمت مسکن (HPI) واکنش نشان خواهد داد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که داده‌ها حاکی از کاهش شاخص اعتماد مصرف‌کننده از ۱۰۲.۵ در اکتبر به ۱۰۰ در نوامبر باشد. همچنین انتظار می رود شاخص قیمت مسکن (HPI) از -۰.۷٪ به -۱.۲٪ کاهش یابد.

از سوی دیگر، مهمترین کاتالیزور برای تعیین نرخ جفت ارز مذکور در این هفته، انتشار آخرین داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) خواهد بود که انتشار آن برای روز جمعه برنامه ریزی شده است. کارشناسان انتظار دارند اقتصاد این کشور در ماه نوامبر بیش از ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کند و البته این در حالیست که نرخ بیکاری از ۳.۷ درصد به ۳.۶ درصد بهبود یافته است.



پیش بینی نرخ پوند به دلار

افزایش قیمت دلار در برابر پوند ادامه خواهد داشت| لزوم توجه به شاخص های ماه نوامبر آمریکا

نمودار روزانه نشان می دهد که جفت GBP/USD طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این جفت توانسته به محدوده بالاتر از سطح مقاومت کلیدی ۱.۱۷۴۵ حرکت کند که پایین ترین نقطه در ۱۴ جولای محسوب می شود. جفت پوند به دلار همچنین به محدوده بالاتر از میانگین های متحرک صعود کرده است.

بنابراین، قیمت نرخ برابری این جفت ارز احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد و خریداران مقاومت سوم را در ۱.۲۴۹۰ هدف قرار می دهند. سقوط به زیر حمایت کلیدی در ۱.۱۷۴۵، نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha