۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کشت پنبه در گلستان آغاز شد/ پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن وش
رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی گلستان:

کشت پنبه در گلستان آغاز شد/ پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن وش

گرگان - رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه کشت پنبه در گلستان آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵۰ هزار تن وش در گلستان تولید شود.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در روزهای گذشته کشت پنبه در استان آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی از توزیع ۳۵۰ تن بذر در بین کشاورزان گلستانی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۷۰۰ تن بذر پنبه در بین کشاورزی توزیع و حدود ۲۵ هزار هکتار پنبه کشت شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان به کشت پنبه اختصاص یافت و ۳۳ هزار تن وش تولید شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۵۰ هزار تن وش در سطح ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان تولید شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۵۰ تن بذر در بین کشاورزان پنبه کار در استان توزیع شده که ۵۱ تن آن بذر خارجی بوده است.

موسی خانی تصریح کرد: امسال دو رقم بذر خارجی و سه رقم بذر داخلی از ارقام حکمت، گلستان و لطیف بین کشاورزان گلستانی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه رقم حکمت برای نخستین بار در گلستان کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: به پنبه کاران توصیه می‌کنیم قبل از کشت نسبت به ضدعفونی کردن بذور اقدام کرده و برای کشت از اداوت مناسب و مکانیزه استفاده کنند.

کد خبر: ۱۹٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha