۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
سهم گردشگری در اقتصاد گلستان بسیار ناچیز است
کارشناس حوزه گردشگری:

سهم گردشگری در اقتصاد گلستان بسیار ناچیز است

گرگان - کارشناس حوزه گردشگری گفت: ضریب تکاثری گردشگری گلستان و درآمد سرانه این بخش در اقتصاد استان یک درصد و سهم بسیار ناچیزی است.

مهدی سقایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ضریب تکاثری گردشگری گلستان و درآمد سرانه این بخش در اقتصاد استان یک درصد و سهم بسیار ناچیزی است.

وی افزود: گلستان دارای هزار جاذبه گردشگری است و ۱۴۸ جاذبه آن در صورت تأمین زیرساخت‌ها از نظر اقتصادی می‌توانند خدمات داده و محصول گردشگری فراهم کنند.

این دکترای گردشگری ادامه داد: هم‌اکنون گلستان در زمینه گردشگری در مرحله امتناء از توسعه است؛ هنوز نتوانسته‌ایم مدیران، برنامه‎‌ریزان، کارشناسان بدنه، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را توجیه کنیم که گردشگری می‌تواند شغل با درآمد در گلستان باشد و به پویایی گردشگری استان امید داشته باشیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر گردشگری اولویت سوم اقتصادی گلستان پس از کشاورزی و صنعت است و برای تحول اقتصادی در زمینه گردشگری باید از وضعیت امتناء از توسعه گردشگری عبور کنیم.

سقایی تصریح کرد: هرچند هم‌اکنون صحبت و شعار در حوزه گردشگری گلستان بسیار زیاد است اما عبور از امتناء از توسعه گردشگری که پیش شرط تحول اقتصادی استان است در تفکر مدیران و برنامه‌ریزان دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی که به گردشگری نگاه تجملی، لوکس، سطح یک و دو داریم و چارچوب فکری منسجمی در مورد آن نداریم و مشاوره را از افراد غیر متخصص در این حوزه می‌گیریم، چشم‌انداز مناسبی را برای گردشگری استان نمی‌توانیم متصور شویم.

کد خبر: ۱٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha