۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
 مهلت عملیاتی سازی نسخه جدید سامانه سمات تمدید شد

 مهلت عملیاتی سازی نسخه جدید سامانه سمات تمدید شد

بانک مرکزی در اخطاری به برخی بانک ها، مهلت بروزرسانی سامانه سمات را ۲۴ آذر اعلام کرد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک هایی که تا کنون تغییرات و پیاده سازی کامل نسخه ۲.۲ سامانه سمات را اجرایی نکرده اند، اخطار داد ۲۴ آذرماه سال جاری آخرین مهلت بروزرسانی سامانه اشاره تعیین می شود.

این بانک در این بخشنامه آورده است، پیرو بخشنامه شماره ۱۹۶۲۸۴‌/۰۱ مورخ ۰۸‌/۰۸‌/۱۴۰۱ با موضوع اعلام زمان عملیاتی‌سازی نسخه ۲.۲ سامانه سمات و با عنایت به مباحث صورت گرفته در جلسه مورخ ۲۹‌/۰۸‌/۱۴۰۱ با حضور مسئولین ذی‌ربط در بانک ها، تاکید می شود با هدف انجام نهایت همکاری با حوزه فناوری بانک‌ها در جهت اجرای تغییرات مدنظر و پیاده‌سازی کامل نسخه ۲.۲ سامانه سمات، مهلت زمانی قبلی در نظر گرفته شده برای آخرین بار تمدید و تاریخ نهایی پیاده‌سازی سرویس واریز تسهیلات روز پنجشنبه مورخ ۲۴‌/۰۹‌/۱۴۰۱ تعیین می شود.

لازم به ذکر است با توجه به مهلت زمانی کافی ارائه شده به منظور همگام‌سازی سامانه‌های داخلی بانک ها جهت بهره‌برداری کامل از امکانات نسخه ۲.۲ سامانه سمات، از تاریخ یاد شده فوق امکان دسترسی به نسخه قبلی سامانه سمات غیرفعال شده و نسخه ۲.۲ این سامانه به صورت کامل عملیاتی خواهد شد و پس از آن تاریخ در صورت عدم انجام اقدامات لازم، سمات مؤسسه اعتباری به طور کامل و تا زمان اجرای نسخه جدید قطع خواهد شد.

بر این اساس واحدهای ذی‌ربط در آن بانک‌ آمادگی لازم جهت اعمال تغییرات مدنظر در سامانه‌های داخلی و ارسال اطلاعات بر اساس سرویس‌های اطلاعاتی نسخه اخیر سامانه سمات را داشته‌باشند. بدیهی است مسئولیت بروز هرگونه اختلال در ارسال اطلاعات به جهت قطع کامل دسترسی به نسخه فعلی سامانه سمات، بر عهده اعضای هیئت مدیره بانک ها و مؤسسات اعتباری می‌باشد.

همچنین لازم به ذکر است در خصوص نحوه ارسال اطلاعات سرویس واریز برای آن دسته از تسهیلاتی که قبل از راه‌اندازی قطعی این سرویس در سامانه سمات وجود دارند اعم از تسویه شده و تسویه نشده، متعاقباً از طریق اطلاعیه در قسمت تابلوی اعلانات درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت. ‌

گفتنی است پیش از این، بانک مرکزی در بخشنامه ای پایان آبان ماه را زمان بهره برداری از نسخه جدید سامانه سمات تعیین کرده بود.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha