۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
هدفگذاری برنامه‌محور برای ارتقای دانش عشایر
رئیس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد

هدفگذاری برنامه‌محور برای ارتقای دانش عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: هدفگذاری برنامه‌محور برای ارتقای سوادآموزی در مناطق عشایری کشور با همکاری سازمان امور عشایر و نهضف سوادآموزی در دستور کار است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان امور عشایر ایران، در دیدار عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران و علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، بر هدفگذاری برنامه‌محور و گسترش همکاری‌های دوجانبه برای ارتقای سودآموزی در مناطق عشایری تاکید شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر این که باید یک هدفگذاری برنامه‌محور را برای ارتقای سوادآموزی در مناطق عشایری با همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهیم، اظهار داشت: در این خصوص شورای عالی عشایر یک ظرفیت مناسب است که می‌توانیم پیشنهاداتی در حوزه سوادآموزی عشایر را به این شورا بدهیم و مصوبه بگیریم.

عباس پاپی‌زاده گفت: عشایر قشر زحمتکش و تولیدکننده هستند که با کمترین توقع، بیشترین اثربخشی را در تولید و اقتصاد کشور دارند و ۳۵ درصد صنایع دستی و ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به این که عشایر ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سال تولید می‌کنند، بیان کرد: در بعضی از سال‌ها مجبور به واردات ۵۰ هزار تن گوشت قرمز هستیم که اگر تولیدات عشایر نبود باید ۲۵۰ هزار تن وارد می‌کردیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در این وضعیت و شرایط تحریم، تولید کنندگان به اقتصاد کشور کمک می‌کنند و جامعه عشایری نمونه بارز آن است به طوری که ۹۰ تا ۹۵ درصد سرمایه‌شان در حوزه تولید قرار دارد تا کشور کمتر وابسته به واردات باشد.

وی با تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه با نهضت سوادآموزی برای ارتقا سواد در مناطق عشایری، گفت: سازمان امور عشایر متولی همه امور عشایر نیست مثلا در حوزه بهداشت، آموزش و پرورش و سوادآموزی ما متولی نیستیم، اما از دستگاه‌های مربوطه مطالبه‌گری می‌کنیم.

ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه عشایری باید جزو مصوبات قرار گیرد
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه سوادآموزی در مناطق عشایری، اظهار داشت: باید بتوانیم با توسعه فعالیت‌های خود به مناطق عشایری، در حوزه سوادآموزی در این مناطق نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

علیرضا عبدی اظهار افزود: ما باید به دنبال سوادآموزی در مناطق عشایری باشیم تا زندگی عشایر را یک قدم جلوتر ببرد.

وی همچنین پیشنهاد داد باید پیگیری کنیم در دور دوم سفرهای رئیس جمهوری به استان‌ها موضوع ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه عشایری جزو مصوبات باشد و اعتبارات لازم در این خصوص اختصاص داده شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha