مجلس از زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور حمایت می کند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مجلس از زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور حمایت می کند

با تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان، شرکت‌های خلاق، فناور و نوآور، با رشد منطقه‌ای فعالیت خود می‌تواند استعدادها و منابع و داشته‌های محلی را به محملی برای اشتغالزایی بدل سازد.

به گزارش بازار، جعفر قادری گفت: شرکت‌های خلاق کلید اشتغالزایی محلی هستند و انتظار می‌رود با تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید داتش بنیان، موانع و چالش‌های پیشین بر سر راه فعالیت شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور تا حدی مرتفع شود و دیگر بهانه‌ای برای برخی دستگاه‌های اجرایی در توسعه همکاری خود با این شرکت‌ها باقی نماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ضمن صحه گذاردن بر نقش بی بدیل شرکت‌های خلاق در حل چالش‌ها و معضلات کشور، افزود: ما در کشور با موضوعات استراتژیک بسیاری روبه رو هستیم که شرکت‌های خلاق و نوآور، می‌توانند برای آن‌ها راه حل‌های فناورانه بیابند. کشاورزی و امنیت غذایی یکی از این مسائل بسیار حائز اهمیت است که می‌تواند به یک فعالیت محوری برای شرکت‌های خلاق تبدیل شود.

قادری در ادامه صحبت‌های خود، ضمن تبیین جایگاه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در انسجام و پیشبرد اکوسیستم خلاقیت و نوآری در کشور، همچنین گفت: در این قانون تلاش شد تا جایگاه این معاونت ارتقاء بیشتری بیابد و اختیارات و اهرم‌های قانونی در اختیار این معاونت قرار گیرد. بدیهی است که پیگیری مشکلات و مسائل موردی و خاص وظیفه این معاونت است، اما این نهاد همواره می‌تواند موارد پرتکرار مشکلات را با مجلس شورای اسلامی در میان بگذارد. کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون صنایع و معادن، آموزش و کمیسیون اقتصادی یقیناً آمادگی دارند تا این مشکلات را بررسی و پتانسیل‌های مجلس را در مسیر رفع این چالش‌ها به کار گیرند.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha