۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
با تبلیغات گوگل ادز نیم ساعته صدر گوگل را مال خود کنید

با تبلیغات گوگل ادز نیم ساعته صدر گوگل را مال خود کنید

در عصر کنونی کمتر کسی هست که با غول فناوری و شرکت کامپیوتری گوگل (Google) آشنا نباشد.

تبلیغات گوگل ادز

در عصر کنونی کمتر کسی هست که با غول فناوری و شرکت کامپیوتری گوگل (Google) آشنا نباشد. اغلب این آشنایی به موتور جست و جو گر معروف این شرکت مربوط می شود. خوب است  بدانیم که موتور جست و جو فقط یکی از چندین خدمت ارائه ای شرکت گوگل بوده و این شرکت خدمات متعدد با کاربرد های متنوع به مشتریان و مخاطبان خودش در سرتاسر جهان ارائه می کند.

گوگل یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه فناوری اطلاعات است که مرکز آن در کالیفرنیا می باشد و همچنین دفاترمختلفی در سراسر جهان دارد. یکی از خدمات متعددی که شرکت گوگل در دنیای فناوری اطلاعات به کاربران خود ارائه میدهد، سرویس تبلیغات گوگل ادز (Google Ads ) می باشد. از آنجایی که بحث شیوه های تبلیغات بسیار پر مخاطب بوده و اغلب کسب و کار ها به دنبال شیوه های تبلیغات حرفه ای می باشند، در این مقاله و در ادامه کار این سرویس گوگل را بررسی نموده و خواهیم دید تبلیغات گوگل ادز چیست و چه نقشی را می تواند برای یک تجارت و کسب و کار ایفا کند.

سرویس تبلیغات گوگل ادز چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که امروزه مقوله تبلیغات به رکن اساسی در دنیای تجارت بدل شده است. کسب و کارها سرمایه گذاری کلانی برای تبلیغات محصولات و خدمات خود می کنند و تبلیغات حرفه ای با دامنه وسیع تر، به شدت مورد توجه کسب و کار هاست.

 چنانچه قصد دارید هر مقداری را برای تبلیغات تخصیص دهید، بهتر است آن را هدفمند و در جای مناسب خرج کنید. جایی مثل گوگل با بیش از ۲۵۰ میلیون بازدیدکننده‌. سرویس تبلیغات گوگل ادز زمانی شروع به کار کرد که فقط ۲ سال از عمر محبوب‌ ترین وب‌سایت جهان، یعنی Google.com، گذشته بود.

 این سرویس تبلیغاتی در ماه اکتبر سال ۲۰۰۰ با نام Google Adwords ظهور پیدا کرد و مدت ها بعد در سال ۲۰۱۸ به گوگل ادز تغییر نام داد. با توجه به دسترسی گسترده به گوگل، به احتمال زیاد تبلیغات گوگل را مشاهده کرده باشید.

گوگل ادز در اصل یک سرویس تبلیغاتی پولی است که در زیر یک کانال بازاریابی معروف به ‌عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قرار گرفته است و جایی که شما به ‌عنوان تبلیغ ‌کننده باید مبلغی را برای هر کلیک در تبلیغات پرداخت کنید. زمانی که کاربری کلمه‌ یا عبارت مد نظر خود را سرچ می‌کند، نتایج سرچ خود را در صفحه جستجوی گوگل می بیند که این نتایج می‌تواند شامل یک تبلیغ پولی حول آن کلمه یا عبارت جست و جو شده باشد (با برچسب AD) و یا شامل نتایج ارگانیکی باشد که در زیر نتایج تبلیغاتی آورده می‌ شوند.

اهمیت تبلیغات گوگل ادز چیست ؟

اهمیت سرویس تبلیغات اینترنتی  Google Ads از این جهت برای تبلیغ دهنده بالا است که اولین نتایج در گوگل که معمولاً نظر اکثر کاربران را به خود جلب می‌کنند، نصیب آن‌ ها خواهد شد. در واقع سرویس تبلیغات Google Ads روشی موثر برای سوق دادن حجم مشتریان به سمت تجارت و کسب و کار شماست در حالی که آن ‌ها در جستجو خدمات و محصولاتی به مانند محصولات و خدمات پیشنهادی شما هستند.

برای رسیدن به درک بیشتر از اهمیت تبلیغات Google Ads بهتر است نگاهی هم به آمار زیر بیندازیم.

  • نرخ کلیک در تبلیغات گوگل ادز حدود ۸ درصد می باشد.

  • ۴۳ درصد مشتریان چیزی را خریداری می کنند که در یک تبلیغ یوتیوب دیده اند.

  • تبلیغات نمایشی در هر ماه، ۱۸۰ میلیون بار نمایش دارد.


 

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

در کشور آمریکا، هزینه متوسط هر کلیک برای تبلیغات سرچ گوگل در همه‌ی صنایع حدود ۲ دلار است. منتهی در بقیه کشور ها، هزینه ​​برای تبلیغات گوگل ادز معمولا بسیار کمتر می باشد. این هزینه اغلب بر پایه عواملی چون رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی، کیفیت وب ‌سایت و میزان مبلغ پیشنهادی شما و ..... متفاوت خواهد بود. بنابراین نرخ ثابتی در کار نخواهد بود و هزینه از هر تبلیغ به تبلیغ دیگر، فرق خواهد داشت.

جهت برآورد این که هزینه‌ تبلیغات برای کسب و کار شما چه مقدار خواهد شد، نخست باید با سیستم (Ad Auction) یا مزایده آشنا باشید. وقتی کاربر کلمه‌ی کلیدی مد نظر خود را سرچ می‌کند، گوگل به صورت خودکار به حالت مزایده در خواهد آمد و رتبه‌ تبلیغ کاربر را با سایر کاربرانی که این کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند مقایسه می‌کند.

طبیعتاً هر مقدار سودی که از جذب کاربری که آن کلمه را سرچ کرده است، بالاتر باشد رقبا پیشنهاد بیشتری ارائه خواهند داد و کاربر هم برای این که در مزایده پیروز شود، مجبور به دادن پیشنهادی بالاتر از رقبای خود است. برای برنده شدن در مزایده گوگل ادز، باید امتیاز کیفیت یا QS و مبلغ پیشنهادی یا Bid را بهینه کنیم.

قاعدتاً هر قدر امتیاز کیفیت در قیاس با مبلغ پیشنهادی بالاتر باشد، موقعیت تبلیغات بهتر خواهد بود. زمانی که امتیاز کیفیت (QS) بیشتر باشد، گوگل با کاهش هزینه هر کلیک، به تبلیغ دهنده پاداش می دهد و همین طور تبلیغات در موقعیت های بهتری در صفحه جست و جو نمایش داده می شود.


 

سخن پایانی

تبلیغات، هسته اصلی بازاریابی و رونق یک کسب و کار و تجارت می باشد. با تبلیغات حرفه ای و هدفمند، محصول و خدمت مورد نظر به جامعه هدف وسیع تری معرفی می شوند و واضح است که این امر در جذب مشتریان بیشتر تاثیر بسزایی خواهد داشت. امروزه کمتر کسب و کاری را خواهیم دید که بدون توجه به مقوله تبلیغات، برنامه ای برای فعالیت داشته باشد.

بعد از روشن شدن اهمیت تبلیغات در معرفی و رشد خدمات و محصولات، سوال اینجاست که اصول تبلیغات حرفه ای چیست؟ طبیعتاً هر شیوه و روشی که مشتریان بیشتری را جلب کند و بیشتر محصول یا خدمت تبلیغ دهنده را به افراد واجد شرایط دریافت آن، معرفی کند، یک شیوه اصولی تر و بهینه تر می باشد. از این رو در این مقاله سرویس پرمخاطب گوگل ادز را به عنوان یکی از خدمات شرکت معروف فناوری اطلاعات گوگل بررسی کردیم و از ابعاد مختلف کاربری آن گفتیم و همچنین زمینه ای را برای آشنایی با کار با سرویس تبلیغات Google Ads فراهم کردیم.


 

کد خبر: ۱۹۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha