۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
مدیران فکری به حال تعدیل نیرو کنند
مشاور حوزه کسب و کار:

مدیران فکری به حال تعدیل نیرو کنند

قربانی، مدرس و مشاور حوزه کسب و کار بیان کرد: مدیران شرکت ها و بنگاه ها می توانند برای مقابله با اثرات کرونا بر بازدهی آنها، به جای تعدیل نیرو، در ماهیت کاری نیروهای خود تغییرات دهند و طراحی مجدد مشاغل صورت بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، وحید قربانی مدرس و مشاور حوزه کسب و کار با بیان اینکه شرکت ها در هنگام مواجهه با بحران ها، در نخستین اقدام، دست به تعدیل نیرو می زنند، گفت: نیروهایی که این شرکت ها از دست می دهند، برای آن‌ها هزینه های معنوی به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: وقتی شرکتی، نیروی خوبی را از دست بدهد، به راحتی نمی تواند آن نیرو را جایگزین کند و این مسئله یک معضل بسیار بزرگ محسوب می شود. هر چقدر نیروی بیکار در جامعه زیاد است، نیروی خیلی خوب در کشور بسیار اندک است و جذب چنین نیروهایی، بسیار پر هزینه و زمان بر است.

دکترای منابع انسانی در ادامه درباره راهکارهایی که شرکت ها و بنگاه ها در مواجه با بحران ها از جمله کرونا می توانند انجام دهند، اظهار کرد: شرکت ها هر کاری می کنند، نباید منجر به از دست دادن نیروهای انسانی خوب آن‌ها شود زیرا در صورت از دست دادن نیروهای انسانی، هم به راحتی نمی توانند آن را جایگزین کنند و هم اینکه این افراد جذب سازمان های رقیب خواهند شد.

وی ادامه داد: جذب نیروی انسانی توسط سازمان های رقیب هم باعث از دست رفتن امنیت اطلاعات خواهد شد و هم باعث از دست رفتن موقعیت مناسب برای شرکت می شود.

مدرس و مشاور حوزه کسب و کار تصریح کرد: مدیران شرکت ها و بنگاه ها می توانند برای مقابله با اثرات کرونا بر بازدهی آن ها، به جای تعدیل نیرو، در ماهیت کاری نیروهای خود تغییرات دهند و طراحی مجدد مشاغل صورت گیرد. طراحی مجدد مشاغل می تواند شامل چرخش شغلی، توسعه و یا غنی سازی شغلی باشد و در واقع بر مهارت افزایی و وظیفه افزایی نیروهای خود اهتمام داشته باشند.

وی افزود: تعدیل نیرو سبب افزایش ساعات کاری دیگر نیروهای انسانی شاغل خواهد شد و ممکن است یک فردی، دو کار با یک حقوق انجام دهد که این مسئله سبب کاهش بازدهی و نارضایتی در نیروی انسانی می شود.

کد خبر: ۱۹٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha