۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
عدم رسیدگی دقیق باغداران عامل آفت گرفتن باغات انار اصفهان است
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

عدم رسیدگی دقیق باغداران عامل آفت گرفتن باغات انار اصفهان است

اصفهان - فلاکی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اقدامات کنترلی دیرهنگام و عدم مدیریت درست برخی باغداران موجب شده تا خساراتی ماند آفت گرفتن گاه تا بالای ۳۰ درصد به باغات انار وارد شود.

محمودرضا افلاکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در گذشته وقتی برف می آمد، یخ و سرما باعث از بین رفتن آفت در زمستان می شد اما اکنون به علت خشکسالی در استان با طغیان آفت کرم گلوگاه مواجه شده ایم.

وی افزود: دلیل دیگر طغیان این آفات، عدم رسیدگی دقیق و به موقع باغداران است؛ خوشبختانه بررسی های انجام شده در حوزه کرم گلوگاه دستاوردهای خوبی در پی داشته که بخشی از آن ناشی از اقدامات کنترلی هدفمند است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: البته برخی از باغ‌داران با انجام به موقع توصیه‌های تغذیه‌ای و عملیات پاکسازی باغات از عامل آفت و پوشاندن تاج میوه، ممیزان خسارت را به زیر ۱۰درصد کاهش داده‌اند، گفت:

وی ادامه داد: برخی دیگر هم مدیریت متوسطی دارند و میزان خساراتشان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد متغیر است اما متاسفانه گروه سومی هم هستند که به دلیل اقدامات کنترلی دیرهنگام و عدم مدیریت درست در باغاتشان خسارات بالای ۳۰ درصد نیز دیده می شود.

افلاکی گفت: خساراتی که تنها به آفات طبیعی ختم نمی شود و به خاطر نبود حمایت دولت و باز شدن پای دلالان باعث شده که باغداران با مشکلات عدیده ای به جز هجوم آفات هم روبرو باشند.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha