۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۳ برابر میانگین کشوری جذب اعتبار خواهیم داشت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

۳ برابر میانگین کشوری جذب اعتبار خواهیم داشت

اردبیل - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در سالجاری و با ابلاغ بودجه سالانه تلاش بر این است تا سه برابر میانگین کشوری جذب اعتبارات را انجام دهیم.

داود شایقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: جایگاه اردبیل در توزیع اعتبارات سالانه بیست و سوم است اما با پیگیری‌هایی که در زمان تقدیم لایحه بودجه انجام می‌شود، سعی بر این بوده تا رشد اعتبارات ملی و استانی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری باشد.

وی با اشاره به ابلاغ بودجه ۹۹ به استان و توزیع آن در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خاطرنشان کرد: به زودی این جلسه برگزار خواهد شد تا با توجه به رشد ۱۳.۲ درصدی بودجه سالجاری بتوانیم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توزیع آن تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: تلاش‌مان بر این خواهد بود تا بعد از پایان مهلت جذب اعتبارات سال ۹۸ نسبت به جذب منابع سالجاری نیز برنامه‌ریزی و هدفگذاری کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام استان و همچنین طرح‌های اقتصادی و مرتبط با جهش تولید به انجام برسد.

راه آهن و پروژه‌های آب و خاک همچنان در اولویت

شایقی ادامه داد: به دنبال سفر رئیس جمهور و حضور مدیران بانک‌های عامل در این استان با اولویت تکمیل راه آهن پروژه‌های حوزه راه و آب و خاک جذب این منابع در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای پروژه راه آهن اردبیل در سه سال اخیر بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق منابع دولتی تامین منابع شده و یا جذب این منابع را در سالجاری و سال‌ آینده شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل تصریح کرد: قرار است راه آهن اردبیل در تیرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و به هر میزان کمبود منابع اعتباری در این پروژه باشد، دولت موظف شده تا تامین آن را انجام دهد.

شایقی گفت: در بخش توسعه بزرگراه‌ها سالانه ۵۰ کیلومتر و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خدافرین و سایر سدهای در حال احداث منابع ملی مورد نیاز تزریق خواهد شد تا دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

وی از آبرسانی به اردبیل، تکمیل فاضلاب شهرهای پارس‌آباد، سرعین، هیر و مشگین‌شهر، احداث باند دوم اردبیل به مشگین‌شهر، اردبیل – سرچم و کلور – درام به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار استان در سال جهش تولید یاد کرد.
 

کد خبر: ۱۹٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha