۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
ایجاد بستر سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان| ۱۳ سرمایه‌گذار آماده هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایجاد بستر سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان| ۱۳ سرمایه‌گذار آماده هستند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه بستر برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان مهیا شده است، گفت: ۱۳ شرکت خارجی تاکنون برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره روند سرمایه‌گذاری در استان سمنان و با بیان اینکه ۱۳ سرمایه گذار خارجی تاکنون در استان سمنان حضور یافته و اعلام آمادگی برای مشارکت اقتصادی کرده اند، تاکید داشت: برخی از این سرمایه گذاران خارجی حتی در استان سرمایه گذاری نیز کرده‌اند و برخی نیز سرمایه‌هایشان را به صورت مشارکتی، در این استان قرار داده اند.

وی با بیان اینکه دسته سوم از این سرمایه گذاران کسانی هستند که به صورت انفرادی بر روی طرح‌های استان سمنان سرمایه‌گذاری می کنند، افزود: هر سه نوع سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه هفته گذشته نشستی با سفیر چین در ایران برگزار شد، ابراز کرد: چین اعلام آمادگی کرده تا به خصوص در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در استان سمنان صورت دهد.

۱۳ سرمایه گذار خارجی تاکنون در استان سمنان حضور یافته و اعلام آمادگی برای مشارکت اقتصادی کرده‌اند

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان توانمندی‌ها و استعدادهای خوبی را در حوزه گردشگری و صنعت دارد که قابل سرمایه‌گذاری هستند، افزود: این ظرفیت ها برای سرمایه گذاران جذابیت هایی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بستر برای سرمایه گذاری به خصوص در حوزه گردشگری آماده شده است، تاکید کرد: مدیران و دستگاه هایی که متولی پاسخ به استعلام ها هستند که شمارشان به ۱۵ دستگاه می رسد نیز ملکف شده اند تا تسهیل گری لازم را برای سرمایه گذاری صورت دهند.

استاندار سمنان با بیان اینکه کارگروهی برای این منظور در استان ایجاد شده تا بتوانیم پنجره واحدی را برای پاسخ دهی به سرمایه‌گذاران داشته باشیم، گفت: فرصت های سرمایه گذاری به صورت بسته های قابل سرمایه گذاری آماده شده تا سرمایه گذاران دغدغه ای در زمینه زیرساخت شامل برق، راه، آب و گاز و ... نداشته باشد.

به گزارش بازار، صنعت و همچنین معدن در کنار گردشگری مزیت های اصلی اقتصادی در استان سمنان محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha