۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مشکل تامین آب شرکت پتروشیمی ایلام رفع می‌شود
معاون استاندار ایلام:

مشکل تامین آب شرکت پتروشیمی ایلام رفع می‌شود

ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه مشکل تامین آب شرکت پتروشیمی ایلام رفع می شود، گفت: سد گلال به منظور تامین آب پتروشیمی افتتاح شده است.

به گزارش بازار، حیدر نعمتی صبح سه شنبه در دیدار با مدیر عامل پتروشیمی ایلام در محل استانداری اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز است که هم اکنون طرح های مهمی مثل پتروشیمی ایلام، پالایشگاه گاز، پتروشیمی دهلران، میدان های نفتی و گازی، ان جی ال دهلران و...در حال اجرایی شدن و فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت های پتروشیمی ایلام برای تولید و اشتغال در استان، افزود: خوشبختانه مجتمع پتروشیمی در چندین فاز در حال اجرایی شدن است که زمینه اشتغال بسیاری جوانان را فراهم کرده است.

نعمتی با اشاره به مشکلات این مجتمع در بحث تامین آب، گفت: سد گلال که هفته گذشته افتتاح شده به منظور استفاده در صنایع نفت و گاز استان مثل پتروشیمی و پالایشگاه گاز است.

وی گفت: سد گلال با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده و مشکل راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام با بهره‌برداری از این سد و تامین ۲۲۰ لیتر آب در ثانیه رفع می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان کرد: تا تکمیل پروژه انتقال آب سد گلال به پتروشیمی، برای رفع مشکل تامین آب شرکت پتروشیمی حفر چاه ضروری است.

وی همچنین بر ضرورت همراهی شرکت آب منطقه ای ایلام با این شرکت اشاره کرد و افزود: باید آب مورد نیاز این واحد صنعتی تامین و در سال جهش تولید موانع پیش پای واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود.

کد خبر: ۱۹٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha