۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
«پرورش ماهی در قفس» ظرفیتی برای رونق اقتصادی گلستان
یک فعال اقتصادی مطرح کرد؛

«پرورش ماهی در قفس» ظرفیتی برای رونق اقتصادی گلستان

گرگان- رحمانی، مدیر شرکت پارسیان طلوع مهرخزر گفت: پرورش ماهی در قفس ظرفیتی برای تولید محصول با کیفیت و رونق اقتصادی گلستان است.

حسن رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای خوراک ماهیان پرورشی از غذای آماده استفاده می کنیم، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت کالاها پس از حذف ارز دولتی، در حال حاضر هزینه زیادی در بخش تامین نهاده صرف می شود.

مدیر شرکت پارسیان طلوع مهرخزر افزود: از آنجاییکه پرورش ماهی در قفس در دریا انجام می شود هزینه بیشتر نسبت به پرورش ماهی در استخر نیاز است.

وی در توضیح چگونگی پرورش ماهی در قفس، گفت: با قرار دادن بچه ماهی در دریا و تغذیه و رسیدگی مستمر به آنها، ماهیان در دریا اما با برنامه ریزی خاصی پرورش می یابند.

به گفته این فعال اقتصادی، قیمت هر کیلوگرم ماهی پرورش یافته در قفس در حال حاضر به طور میانگین بیش از ۷۰هزار تومان است.

وی قیمت غذای ماهی، هزینه حمل قایق های موتوری و سوخت آنها، امکانات و تجهیزات را عوامل موثر بر افزایش هزینه نهایی ماهی دانست و خاطرنشان کرد: در گلستان روش پرورش ماهی در قفس پنج سالی است که به صورت پایلوت انجام شده اما در دو سال اخیر به شکل جدی تر دنبال می شود.

وی ضمن بیان این موضوع که سازمان شیلات به پرورش ماهی در قفس تاکید دارد، افزود: اولویت آبزی پروری با پرورش ماهی در قفس است ضمن اینکه ظرفیت پرورش ماهی در قفس رو به افزایش بوده و متقاضی بیشتری را به خود جذب کرده است.

این پرورش دهنده ماهی با بیان اینکه بسیاری از افراد راغب به انجام این کسب و کار هستند، گفت: از این تعداد شش مجموعه در بخش پرورش فعالیت هستند.

مدیر شرکت پارسیان طلوع مهرخزر ظرفیت تولید را سالانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: برای اینکه شاهد رشد وشکوفایی بیشتر باشیم نیاز است از بخش خصوصی در این راستا حمایت بیشتری شود.

وی یکی از مشکلات صنعت ماهی در قفس را پسروی آب دریا و پایین بودن شیب سواحل به سمت عمق دانست وافزود : یکی از شاخص‌های ایجاد فضایی برای پرورش ماهی در قفس برخورداری از عمق مناسب است که متاسفانه گلستان برخلاف استان های گیلان و مازندران، کمتر از این مزیت برخوردار است.

به گفته رحمانی، برای رسیدن به فضایی با عمق مناسب باید مسافت زیادی با قایق طی شود که این مستلزم صرف هزینه بیشتری به جهت تردد می شود.

این فعال اقتصادی افزود: رودخانه های منتهی به دریا به خاطر پسروی آب و خشک شدن نیاز به لایروبی دارند و به همین خاطر اقداماتی در گرگانرود در حال انجام است‌ .

کد خبر: ۱۹۰٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha