۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
برگزاری مستمر نشست‌های تخصصی با حلقه‌های فکری در مجموعه وزارت اقتصاد

برگزاری مستمر نشست‌های تخصصی با حلقه‌های فکری در مجموعه وزارت اقتصاد

وزارت اقتصاد و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون نشست های متعددی برای حفظ ارتباط تنگاتنگ با محافل علمی، دانشگاهی، نخبگان و مراکز پژوهشی و رفع مشکلات از این طریق برگزار کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه آن به دنبال تصمیم هیات وزیران در بهمن ماه گذشته مبنی بر برگزاری نشست‌ها و حلقه های فکری با حضور صاحبنظران و نخبگان، جلسات منظمی را به منظور حفظ ارتباط تنگاتنگ با محافل علمی، دانشگاهی، نخبگان و مراکز پژوهشی و رفع مشکلات برگزار کرد.

در این راستا وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در سال گذشته پنج نشست با استادان و اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه‌های تهران، علامه، بهشتی، شریف و تربیت مدرس برگزار کرد.

برگزاری ۱۵ نشست تخصصی برای آسیب‌شناسی اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰، از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و ۱۳ نشست‌ اصلاحات اقتصادی در دهه ۱۴۰۰ از سوی پژوهشکده امور اقتصادی برگزار شد. برگزاری دو میزگرد دولت توسعه‌گرا و سه میزگرد مسائل توسعه ایران و نشست تخصصی با موضوعات مختلف از جمله «اصلاح مالیات بر مواد دخانی» نیز در ادامه این نشست های نخبگانی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

پژوهشکده امور اقتصادی و دارایی همچنین با همکاری مرکز فابا اقدام به برگزاری دو دوره تخصصی در زمینه بانکداری نوین کرد که مخاطبان این دوره‌ها، مدیران عامل و اعضای هیات عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها بودند. در همین راستا پژوهشکده ۸ عنوان کتاب و ۸ گزارش نیز به چاپ رساند.

در تداوم برگزاری این نشست ها ۱۱ نشست نیز با جامعه دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور از طریق معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی به همراه وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد.

همچنین بنا بر دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با ارائه جمع‌بندی گزارش‌های برگزاری «نشست‌ها و حلقه‌های فکری با حضور نخبگان، استادان، دانشگاهیان و سایر صاحبنظران در دستگاه‌های تابعه به صورت ماهیانه»، سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس و اوراق بهادار گزارش‌های برگزاری نشست‌های خود را ارائه کردند.

در نشست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار موضوعاتی همچون مشکلات شرکت‌های پالایشی در حوزه های مختلف، تنظیم گری نهاد ناظر در جریان عرضه و تقاضا در بازار سهام، تامین مالی استارتاپ ها از طریق صندوق های جسورانه بورسی، عوامل موثر بر شکل گیری حباب قیمتی و راهکارهای جلوگیری از آن، اصول حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه و … مورد بررسی قرار گرفت.

سازمان خصوصی‌سازی «الگوی بهینه واگذاری‌ها برای تحقق کارایی و عدالت»، پیش نویس آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت و پیش‌نویس شیوه‌نامه ارزش‌گذاری دارایی دولت را در ماه‌های گذشته به بحث و بررسی با نخبگان دانشگاهی و حلقه‌های فکری گذاشت.

سازمان امور مالیاتی و دفتر امور استان‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست‌های تخصصی با حلقه‌های فکری با حضور نخبگان، استادان و دانشگاهیان به بررسی موضوعات مربوط به امور مالیاتی و دیگر موضوعات اقتصادی پرداختند.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha