۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
طرح کشت قراردادی گندم آبی در استان زنجان آغاز شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

طرح کشت قراردادی گندم آبی در استان زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طرح کشت قراردادی گندم آبی سال زراعی ۱۴۰۲–۱۴۰۱ در استان آغاز شد.

به گزارش بازار و به نقل از اداره کل غله زنجان، ولی الله زمانی افزود: اجرای طرح کشت قراردادی گندم در بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار با حدود ۲ هزار کشاورز در قالب این طرح بیش از ۸۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی اظهار داشت: عقد قرارداد با کشاورزان از طریق بستر نرم افزاری (پلتفرم) طراحی شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به صورت مستقیم ما بین کشاورز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صورت می گیرد.

زمانی خاطرنشان کرد: کشاورزان در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانیGTC.ir قابل دسترس می باشد.

وی یادآورشد: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک، می توانند به ازای هر هکتار سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: کشاورزانی که قبلاً اقدام به کشت محصول گندم آبی کرده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی گندم اقدام و تایید کنند، در زمان سرک فقط کود پتاسه به میزان تخصیص سازمان جهاد کشاورزی استان و حواله کشاورز، صادره توسط مراکز خدمات پس از تائید استعلام دریافتی توسط کارگزار از پنجره واحد کشاورزی، تحویل کشاورز خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری است.

وی با اشاره به اینکه محصول گندم آبی توسط صندوق بیمه کشاورزی، بیمه می‌شود گفت: همه کشاورزان دارای بیمه نامه فعال و یا فاقد بیمه نامه در سالجاری به شرط ارسال قرارداد منعقده بین زارع و مجری کشاورزی قراردادی از طریق بستر الکترونیکی، به تاریخ و میزان سطوح قید شده در قرارداد، بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف جدید صادر خواهد شد.

زمانی تاکید کرد: اگر کشاورزان توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را عملیاتی کنند به طور حتم تنش‌های خشکسالی را به گونه‌ای خواهیم گذراند که هم کشاورزی استان را به صورت اقتصادی داشته باشیم و هم بهره وری را افزایش بدهیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha