۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
پیشرفت ایران در تولید کاشی و سرامیک
سفیر قرقیزستان در ایران عنوان کرد؛

پیشرفت ایران در تولید کاشی و سرامیک

بیرجند _سفیر قرقیزستان به همراه رایزن اقتصادی این کشور و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با حضور در منطقه ویژه اقتصادی از چند واحد تولیدی در این منطقه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار در ابتدای این بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان طی گزارشی در زمینه معرفی این مجموعه، یادآور شد: در کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که ۳۲ مورد آن فعال است.

حسین زارعی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی استان اولین منطقه خصوصی است که در دو بخش ۷۳۰ هکتاری در مرکز استان و ۱۰۰ هکتاری در نقطه صفر مرزی فعال است.

وی با اشاره به این که در این منطقه ویژه اقتصادی ظرف ۷۲ ساعت مجوز سرمایه گذاری صادر می شود، اظهار داشت: در حال حاضر۸۶ گروه سرمایه گذاری در این منطقه فعالیت می کنند که بیشتر آنها در زمینه صنایع غذایی، شیمیایی و معدنی فعال می باشند.

صدیق اف ( Turdakun Sydykov) در جریان بازدید از شرکت "فنی مهندسی الکترو صدرا" تولید کننده انواع ماشین آلات کارخانجات کاشی و سرامیک از نزدیک از خط تولید این شرکت بازدید کرد.

حسین خسروی مدیر عامل این شرکت با اشاره به این که این شرکت از سال ۹۸ شروع به کار کرده، افزود: تاکنون هشت ماشین تولید این شرکت در کارخانه های تولید کاشی و سرامیک میبد یزد و اصفهان نصب شده و چهار ماشین دیگر هم در حال تولید است.

سفیر قرقیزستان بر پیشرفت ایران در تولید کاشی و سرامیک تأکید کرد و خاطر نشان کرد: سال های گذشته از ایران واردات سرامیک داشتیم که با تجهیزات دیگری وارد می شد اما اکنون تکنولوژی و تجهیزات سرامیک ایران نسبت به گذشته تغییر کرده و پیشرفته تر شده است.

به گفته وی در حال حاضر ایران شروع به ساخت تکنولوژی کرده و در کنار آن از ظرفیت متخصصان ایرانی هم استفاده می شود.

وی در ارتباط با کارخانه طراحی و ساخت ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم تصریح کرد: در این کارخانه با وجود این که تکنولوژی از ایتالیا وارد شده اما کارخانه با استفاده از توان متخصص ایرانی راه اندازی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم با بیان اینکه ۳۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی از چین وارد می‌شود، افزود: سالانه پنج دستگاه تولید می‌کنیم و بازار فروش محصولات این کارخانه داخل کشور از جمله یزد و اصفهان بوده که اخیرا کشور عمان نیز درخواست داده است.

زارعی بیان کرد: واحد طراحی ساخت و تولید ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی با پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه کارخانه تولیدی آذین چرم خاوران، مورد بازدید سفیر قرار گرفت، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی در این بازدید گفت: این واحد از سال ۱۳۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شروع به فعالیت کرد و سالانه سه هزار تن انواع چرم را تولید می‌کند.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات به اندازه نیاز کشور است اما خطوط تولید دو نوبته شده تا زمینه صادرات محصولات نیز فراهم شود و در صورت تمایل قرقیزستان آماده همکاری با این کشور هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با اشاره به این که این استان جزو سه تا چهار استان نخست کشور در حوزه صنعت کاشی و سرامیک است، گفت: در زمینه محصولاتی از قبیل لاستیک، کاشی و سرامیک و ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک می‌توانیم با قرقیزستان تعامل داشته باشیم.

جرجانی بیان کرد: در حال حاضر تنها یک کارخانه کاشی و سرامیک استان‌ به این کشور در حد محدود صادرات دارد که در تلاش هستیم مراودات را بیشتر کنیم.

در ادامه بازدید های سفیر قرقیزستان از واحدهای تولیدی استان وی از کویر تایر و کارخانه صنایع سنگ پاسارگاد در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و در هر بخش مدیران این دوکارخانه توضیح های لازم را بیان کردند.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha