۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
شرکت های سود ده محلی برای سرمایه گذاری مطمئن در بورس
رئیس مرکز آموزش سازمان بورس مطرح کرد

شرکت های سود ده محلی برای سرمایه گذاری مطمئن در بورس

احمدی،رئیس مرکز آموزش سازمان بورس هشدار داد: اگر شرکتی سودآوری ندارد مردم نباید آن سهام را خریداری کنند.

به گزارش بازار شاهین احمدی افزایش نقدینگی، تورم و تورم انتظاری را عوامل سرریز شدن سرمایه مردم به بورس دانست و گفت: مردم تصور می کنند اگر پول هایشان را نگه دارند شاید به واسطه تورم میزان ریالشان کاهش پیدا کند. از طرفی نرخ بهره بانکی دارد کاهش پیدا می کند و باعث می شود مردم پولشان را به بازاری بیاورند که فکر می کنند بازدهی بالاتری دارد.

وی افزود: تبلیغات در حوزه سرمایه گذاری در بورس زیاد بوده و در قالب برنامه های تلویزیونی و گفتگوهای ویژه خبری مردم گوششان نسبت به بازار سرمایه حساس و تیز شده و دوست دارند ریالشان کاهش ارزش نداشته باشد و استقبال می کنند.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس به انواع سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد و توضیح داد: وقتی کسی دانش لازم بازار بورس را ندارد و بخواهد دنبال سهم بگردد کار سختی است. طبیعتا مردمی نیز این وسط هستند که سهم خوب را می توانند به شما معرفی کنند و ممکن است شما را با ضرر رو به رو کنند چون منافع شخصی شان هم وجود دارد.

وی درباره سرمایه گذاری غیر مستقیم گفت: در این نوع سرمایه گذاری مردم می توانند صندوق را با درآمد ثابت و یا مختلط و یا سهامی خریداری کنند. این صندوق ها پول های خرد افراد را جمع می کند و به نیابت از آن ها و با مدیریت حرفه ای که مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار را دارد، سرمایه گذاری می کند.

احمدی توصیه کرد: مردم در وهله اول غیرمستقیم سرمایه گذاری کنند. در سایت www.fipiran بازدهی این صندوق ها کمی از بازار نداشته است. صندوق هایی هستند که در سال گذشته دو تا سه برابر شدند.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس با ذکر اینکه تا زمانی که شرکت افزایش سرمایه ندهد و از محل آورده نقدی جدید سهامی جدید منتشر نکند عملا از این افزایش قیمت منتفع هم نمی شود، تصریح کرد: یعنی اینطور نیست که سهم از ۳۰۰ تومان به ۶۰۰ هزار تومان برسد و ذی نفع اصلی خود آن شرکت شود. این یک باوری است که وجود دارد ولی در عمل اینگونه نیست. یعنی حتما باید افزایش از محل آورده نقدی سرمایه دهد تا پولی دست شرکت بیاید تا بتواند آن پول را صرف توسعه عملیات آتی اش کند.

وی هشدار داد: اگر شرکتی سودآوری ندارد مردم نباید آن سهام را خریداری کنند.

احمدی در رابطه با نحوه تشخیص شرکت های سود ده و غیر آن گفت: دوره های آموزشی زیادی در سر تا سر کشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی وجود دارد. یکی از بهترین مجموعه دوره های آموزشی که وجود دارد و اکنون به واسطه شیوع کرونا به شکل از راه دور برگزار می شود دوره های آموزشی است که خود شرکت بورس تهران برگزار می کند.

وی افزود: این دوره ها شامل آشنایی با بورس، تابلو خوانی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها، مقدماتی بر تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و فیلتر نویسی است.

کد خبر: ۱۹٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha