۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶
تولید محصولات با ارزش در برخی پالایشگاه‌ها قابل قبول نیست؛ همه ارزش افزوده نفت از آن ما باید باشد
نماینده مردم شیراز در گفتگو با بازار:

تولید محصولات با ارزش در برخی پالایشگاه‌ها قابل قبول نیست؛ همه ارزش افزوده نفت از آن ما باید باشد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از پالایشگاه هایمان میزان تولید محصولات با ارزش در حد قابل قبولی نیست.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از فعالیت پالایشگاه ها در کشور بان کرد: پالایشگاه ها با دانش و توان و ظرفیت های ایرانی توانسته اند نیازهای داخلی را تامین کنند و در این مسئله شکی نیست.

وی ادامه داد:اینکه انتظار داشته باشیم پالایشگاه هایمان پا به پای کشورهای پیشرفته پیش بروند،متاسفانه چنین چیزی رخ نداده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برخی از پالایشگاه هایمان میزان تولید محصولات با ارزش در حد قابل قبولی نیست.

وی تاکید کرد: باید به این سمت و سو برویم که در حوزه هایی نظیر پالایشگاه ها سرمایه گذاری داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در گذشته یک نگاه وجود داشت که مزیت نسبی ما در ایجاد پالایشگاه و اینگونه موارد نیست که باید گفت این نگاه در دولت تغییر کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع ما یک کشور نفتی هستیم و در حقیقت باید صد درصد ارزش افزوده بخش نفت متعلق به ما باشد.

این نمانیده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید در این حوزه ها جزو کشورهایی باشیم که صاحب دانش فنی هستند. همچنین اگر کشورهایی نظیر ونزوئلا و نیجریه و غیره مشکل پیدا کرده اند، می توانیم دانش فنی خودمان را در زمینه پالایشگاه داری به این کشورها منتقل کنیم و به سمت ایجاد پالایشگاه های فراسرزمینی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به این روش هم می توانیم از محدودیت هایی خودمان فاصله بگیریم و هم مشکل دیگر کشورها را حل کنیم. اتفاقا این مسئله از جمله اولویت های ما است که در به موضوع پالایشگاه ها به صورت جدی بپردازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۹۰٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha