۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
زنجیره صنایع کشاورزی مازندران ضعیف است| جهش اقتصادی در سال بعد
معاون رئیس جمهور در گفتگو با بازار؛

زنجیره صنایع کشاورزی مازندران ضعیف است| جهش اقتصادی در سال بعد

ساری- رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این که صنایع کشاورزی و مرتبط در استان مازندران ضعیف است، تکمیل این زنجیره را از برنامه های دولت بیان کرد.

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که اقتصاد استان مازندران از چند منظر مورد غفلت واقع شده است، افزود: یکی از موارد صنعت مناسب در استان بوده و کمتر به صنعت سبز استان توجه شده است.

وی با اظهار این که صنعت باید متناسب با سایر فعالیت ها در استان توسعه یابد، گفت: اگر صنعت کشاورزی و زنجیره ارزش آن وارد استان شود، مردم از هر یک ساعت فعالیت چند برابر درآمد بیشتری کسب می کنند زیرا ارزش افزوده کاملی نصیب خواهد شد.

وی تولید محصولات باکیفت، صادرات، فروش و بسته بندی را از مزیت های تکمیل زنجیره ارزش بیان کرد و گفت: صنعتی سازی کشاورزی در استان مازندران در حوزه باغات، برنج، زراعت و شیلات اهمیت زیادی دارد.

رضایی یادآور شد: در حال حاضر صنعت مربوط به فعالیت کشاورزی و شیلاتی در مازندران فوق العاده ضعیف است و از این رو ضایعات کشاورزی در باغات بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد است و محصول برنج آن به موقع به فروش نمی رسد و در انبارها باقی می ماند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد: در سطح ملی دولت در سال قبل به رغم محاصره اقتصادی، زیرساخت ها را مهیا کرده است و باید درهای جدید اقتصادی را به روی کشور باز کنیم از این رو به عضویت سازمان هایی نظیر شانگهای درآمدیم.

وی بازار کشورهای عضو شانگهای را بزرگ توصیف کرد و با بیان این که تحریم های اقتصادی کمتری در آن روبرو هستیم، گفت: عضویت در اوراسیا نیز بازار بیش از ۵۰۰ میلیارد دلاری را به روی اقتصاد کشور باز کرده است.

رضایی یادآور شد: در داخل نیز برای مقابله با تحریم های اقتصادی کشور، زیرساخت هایی فراهم کردیم و سال دوم با جهش اقتصادی مواجه خواهیم شد از این رو از مردم می خواهیم تا کمک کنند.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha