۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
فورد برای نیم میلیون خودرو فراخوان داد
آتش سوزی در دامن آمریکایی ها 

فورد برای نیم میلیون خودرو فراخوان داد

شرکت خودروسازی فورد به تازگی برای ۵۰۰ هزار دستگاه برانکو و اکسیپ از مدل ۲۰۱۸ تاکنون فراخوان ناشی از آتش سوزی به دلیل نشست سوخت اعلام کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی فورد به تازگی برای ۵۰۰ هزار دستگاه برانکو و اکسیپ از مدل ۲۰۱۸ تاکنون فراخوان اعلام کرده است. این فراخوان در پی ایراد فنی یکی از قطعات سوخت رسانی و احتمال آتش سوزی منتشر شده است.
براساس آنچه که در این فراخوان اعلام شده است، ۳۳۳ هزار و ۳۴۲ دستگاه اسکیپ و ۱۸۸ هزار و ۴۳۶ دستگاه برانکو به نمایندگی های این شرکت فراخوانده شدند. فورد اعلام کرده است که انژکتور این خودروها با ترک مواجه شده و در زمان استارت یا روشن بودن خودرو احتمال ایجاد آتش سوزی دارد. بنزین در زمان نشت این قطعات تبخیر شده و این بخار در کنار حرارت یا سیم کشی های الکتریکی می تواند حریق ایجاد کند.

فورد برای نیم میلیون خودرو فراخوان داد


مهندسان فورد در خصوص نشت بنزین از انژکتور گفتند؛ با ایجاد ترک در انژکتور بنزین با سرعت ۱۹ لیتر در ساعت نشت یابد و بر روی سیستم اگزوز یا توربو هدایت می شود، به دلیل این موضوع احتمال حریق چند برابر می شود.
سال ۲۰۱۸ شرکت خودروسازی فورد بعد از چند سال مجدد برانکو را به خط تولید بازگرداند، ورود برانکو برای این خودروساز بسیار مهم بود، در حال حاضر اعلام فراخوان برای این محصول می تواند در آینده فروش آن اثر منفی بگذارد.

فورد برای نیم میلیون خودرو فراخوان داد


براساس آنچه که فورد اعلام کرده است، ابتدا نرم افزار این خودرو بررسی شده سپس واحد کنترل الکترونیکی این خودرو مورد بازبینی قرار می گیرد. نهایتا ریل سوخت، لوله ها انتقال سوخت، انژکتور و کانکتور آن بررسی فنی می شود. اگر سوخت از انژکتور خارج و با برخورد به سطح داغ سرسیلندر شعله ور شود، می تواند خسارت مالی قابل توجهی را به مالک خودرو وارد کند.
نکته قابل توجه در اینجاست که دو خودرو مذکور شرکت خودروسازی فورد فراخوان اعلام کرده بود. فراخوان قبلی به دلیل نشست روغن ناشی از خروج بخارات بنزین ازمحفظه جداکننده روغن موتور بود. اما ظاهرا این اس یو وی ها همچنان با چالش نشت سوخت و احتمال حریق مواجه است.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha