۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
مجوز مبادله کالای پایاپای بین مرزنشینان خراسان جنوبی با افغانستان صادر شود
رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی:

مجوز مبادله کالای پایاپای بین مرزنشینان خراسان جنوبی با افغانستان صادر شود

بیرجند- رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی خواستار اجازه مبادله کالای پایاپای و ورود تولیدات داخلی افغانستان شد و گفت: همچنین خواستاریم به مرزنشینان اجازه واردات ماشین آلات سنگین فرسوده داده شود.

الله نظر اسعد زاده در گفت وگو با بازار با اشاره به مشکلات مرزنشینان خراسان جنوبی بیان کرد: بازارچه‌های مرزی به نام مرزنشینان بوده اما مرزنشینان در آن نقشی ندارند.

وی ادامه داد: علی رغم امکانات و ظرفیت‌های موجود در مرز، از مرزنشینان تنها به عنوان کارگر استفاده می‌شود.

اسعد زاده با بیان اینکه متأسفانه مالیات‌های غیر عادلانه بر مرزنشینان تحمیل می‌شود که نابود کننده این قشر است، اظهار کرد: قانون ساماندهی مبادلات مرزی نیازمند اصلاح است که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی بیان کرد: اقلام سهمیه مرزنشینان کارایی برای این قشر ندارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزایش هزینه‌های زندگی، بالا رفتن سقف مخارج عمومی، گرانی‌های پیش رو و از بین رفتن درآمدهای کشاورزی را از دیگر مشکلات این جامعه دانست و افزود: صدور و تمدید کاررت های الکترونیک مرزنشینی دردی مضاعف بر مشکلات مرزنشینان است.

اسعد زاده با گلایه از توقف سهمیه سوخت مرزنشینان بیان کرد: با واریز این سهمیه مهاجرت معکوس داشتیم اما با قطع این سهمیه مجدد مرزنشینان به دیگر شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی خواستار حذف صادرات اجباری، اصلاح فهرست اقلام سهمیه‌ای با درخواست استان شد و گفت: اجازه واردات محصولات و تولیدات از افغانستان از دیگر راهکارهای پیش رو برای رفع مشکلات مرزنشینان است.

رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی بیان کرد: از مسئولان خواستاریم به مرزنشینان اجازه واردات ماشین آلات سنگین فرسوده یا دست دوم از افغانستان برای راهسازی، کشاورزی، معدن کاری و خدمات بدهند.

وی با بیان اینکه همچنین اجازه مبادله کالای پایاپای و ورود تولیدات داخلی افغانستان مانند خشکبار داده شود، گفت: همچنین خواستار عزم جدی و مشارکت همه دستگاه‌ها در خصوص رفع مشکلات موجود و ایجاد بستر مناسب برای شروع مجدد فعالیت تعاونی‌ها و برون رفت از زمین گیر شدن فعلی هستیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha