۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
حمایت از شرکت های دانش بنیان گلستان برای صادرات محصولات
رئیس پارک علم و فناوری گلستان تشریح کرد؛

حمایت از شرکت های دانش بنیان گلستان برای صادرات محصولات

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان گلستان پس از ارزیابی برای صادرات حمایت می شوند.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار، از کمک پارک علم و فناوری برای صادرات تولیدات شرکت های دانش بنیان گلستان خبرداد و اظهار کرد: مبنای حمایت ما برای صادرات در فاز نخست حمایت از شرکت های دانش بنیان است ولی براساس مذاکرات انجام شده بعضی شرکت های فناور که دانش بنیان نیستند هم حمایت می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: با کارگزار معاونت علمی رئیس جمهور برای صادرات وارد مذاکره شده ایم و قرار است حمایت های معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی را برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان جذب کنیم.

وی در تشریح این حمایت ها گفت: در قدم اول توان صادراتی شرکت ها ارزیابی شده و در مرحله بعد محصولات آن ها در نمایشگاه دائمی که در عراق قرار دارد نمایش و برای بازرگانان عراقی معرفی می شود.

غفاری با بیان این که اقدام دیگر این بخش اعزام کارآموزان عراقی به ایران است، ادامه داد: در این مرحله کارآموزان عراقی در کلاس های آموزشی شرکت های دانش بنیان حاضر می شوند تا با محصولات و توانمندی های آنان آشنا شوند. سپس به عراق باز می گردند و برای شرکت های ما در عراق بازاریابی می کنند.

وی تصریح کرد: آخرین بخش حمایت هم تنظیم نشست های B2B با بازرگان هایی است که برای مذاکرات به ایران می آیند و در این بخش شرکت های دارای پتانسیل صادراتی با مشتری های خارج از کشور آشنا می شوند.

غفاری اظهار کرد: در این زمینه حمایت های بلاعوض از شرکت های دانش بنیان توسط معاونت علمی رئیس جمهور انجام می شود.

وی در تشریح ظرفیت های صادراتی گلستان هم گفت: در استان ظرفیت های بسیار خوب و جدی مانند شرکت های تولید دارو، داروی گیاهی، مواد ضد عفونی، تجهیزات تولیدی و صنعتی و همچنین تجهیزات پزشکی داریم که پتانسیل های خوبی هم برای صادراتی دارند وحتی بعضی از آن ها صادرات هم انجام داده اند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان درباره دغدغه های مالیاتی شرکت های دانش بنیان هم گفت: شرکت های دانش بنیان در دو سطح دسته بندی می شوند که متناسب با سطح تعیین شده شامل معافیت های مالیاتی خواهند شد و این قانونی برای همه کشور است که شامل استان گلستان هم می شود.

غفاری در پایان در توضیح تاثیر تحریم بر صادرات محصولات دانش بنیان گفت: تحریم بر شرکت هایی که صادرات دارند اثر گذشته و شرکت ها هم دنبال راهکارهایی هستند که این موانع را رفع کنند.

کد خبر: ۱۸٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha