۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
پیش بینی تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل/ برنامه پیشبرد الگوی کشت تدوین شد
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

پیش بینی تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل/ برنامه پیشبرد الگوی کشت تدوین شد

اردبیل - رئیس جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به تولید بیش از پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل گفت: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و تولید محصولات متنوع در این مجموعه نمودی حقیقی از جهش تولید به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار بازار، خلیل نیکشاد عصر دوشنبه در جریان بازدید از مجتمع گلخانه‌ای مغان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و سربسته است که در این زمینه از سرمایه‌گذاران حمایت‌های واقعی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شمال استان اردبیل بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در سه فاز در حال اجراست، بیان کرد: با بهره‌برداری از فاز اول این مجموعه عظیم علاوه بر ایجاد فرصت‌های اشتغال برای بیکاران منطقه توان تولید محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا ارتقا می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نمونه این مجتمع‌های گلخانه‌ای را خان‌ مال داشی بیله‌سوار، قره‌قباق پارس‌آباد و همچنین مجتمع گلخانه‌ای فیروزآباد اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از ۱۸۰ هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

نیکشاد ارزش ناخالص تولید سالانه بخش کشاورزی را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با توسعه کشت گلخانه‌ای علاوه بر تنوع تولید بستری فراهم می‌آید تا درآمد زارعان افزایش یافته و در سال جهش تولید یک شرایط مناسبی را در توان‌افزایی این بخش شاهد باشیم.

تدوین برنامه پیشبرد الگوی کشت در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برنامه پیشبرد الگوی کشت در محصولات زراعی و باغی برای شهرستان‌های استان اردبیل تدوین شده است.

نیکشاد بیان کرد: با راهکارهای مناسب سعی بر گسترش سیاست تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های موثر در بهره‌گیری بهینه از آب کشاورزی است که امیدواریم جهاد کشاورزی استان بتواند در این زمینه الگوی شایسته‌ای را ارائه کند.

وی گفت: با نهایی شدن سند راهبردی کشاورزی استان در سال جهش تولید این سازمان تلاش می‌کند تا بیش از ۳۴ پروژه تولیدی و زیربنایی را تا پایان سال به انجام برساند که پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران در اجرای این طرح‌ها یکی از اولویت‌های اصلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل جایگاه کشاورزی استان را در تولید ۱۰ محصول مهم و استراتژیک یک جایگاه ممتاز و بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: امیدواریم با همت و تلاش کارشناسان بخش‌های مختلف و حضور سرمایه‌گذاران و جدیت تولیدکنندگان بخش کشاورزی تولید بیش از پنج میلیون و ۷۴۰ هزار تن محصولات متنوع کشاورزی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۸٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha