اتاق‌های مشترک به دنبال تشکیل نهاد متناظر در کشورهای مقصد باشند
معاون بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد

اتاق‌های مشترک به دنبال تشکیل نهاد متناظر در کشورهای مقصد باشند

معاون بین‌الملل اتاق ایران، عضویت اعضای غیرایرانی کشور مقصد در اتاق‌های مشترک، پیگیری تشکیل نهاد هم‌ارز، دریافت تأییدیه فعالیت از سوی اتاق متناظر کشور مقصد را سه وظیفه مهم اتاق‌های مشترک برشمرد.

به گزارش بازار، علیرضا یاوری معاون بین‌الملل اتاق ایران تأکید کرد: عضویت اعضای غیرایرانی از کشور مقصد در اتاق‌های مشترک و به ویژه در ترکیب هیات مدیره این اتاق‌ها، پایداری و اثربخشی عملکرد این اتاق‌ها را افزایش می‌دهد.

یاوری در دیدار با روسا و دبیران اتاق‌های مشترک کشورهای عربی-آفریقایی با اشاره به دیدارهای خود با رایزن‌های تجاری کشورهای دیگر در ایران ادامه داد: متأسفانه بسیاری از رایزن‌های تجاری، اتاق‌های مشترک را به رسمیت نمی‌شناسند؛ بنابراین ضرورت دارد اتاق‌های مشترک به دنبال دریافت تأییدیه از اتاق مشترک متناظر خود در کشور مقصد یا اتاق بازرگانی آن کشور باشند تا در معادلات تجاری به رسمیت شناخته شوند.

او همچنین تأکید کرد: ضرورت دارد اتاق‌های مشترک به دنبال تشکیل نهاد متناظر خود در کشورهای مقصد باشند تا بتوانند اهداف تجاری خود را منسجم‌تر دنبال کنند.

یاوری با تأکید بر اینکه معاونت بین‌الملل در دوره جدید خود به دنبال انجام اقدامات بین‌المللی برای تحکیم موقعیت اتاق‌های بازرگانی است، گفت: پیش از این با پیگیری اقدامات حقوقی توانستیم اتاق تهران را به عنوان اولین نهاد مدنی ایران در کمیسیون حقوق تجارت سازمان ملل به عنوان عضو ناظر وارد کنیم. به این ترتیب این اتاق در تمام فرآیندهای تهیه و تنظیم قراردادهای بین‌المللی مشارکت خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha