۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
۵۱۷ کارگر در منطقه آزاد ماکو مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری
مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد

۵۱۷ کارگر در منطقه آزاد ماکو مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری

ارومیه - مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۵۱۷ کارگر بیکار شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد ماکو مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شناخته شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو، محمد آذرپناه ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نام‌نویسی دو هزار و ۱۰۰ کارگر این منطقه در سامانه گفت: از این تعداد ۵۱۷ کارگر بیکار شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد ماکو مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شناخته شده‌اند.

وی ادامه داد: برای این افراد، اقدامات لازم صورت گرفته و جهت پرداخت حمایت به شعبه تامین اجماعی معرفی شده اند که این عزیزان با معرفی شماره حساب بانکی خود در سامانه بیمه بیکاری از مستمری مربوطه برخوردار می شوند.

آذرپناه با اشاره به اینکه هنوز در هیچ جای کشور اطلاعات پالایش شده ثبت نام شدگان مثل منطقه آزاد ماکو به مرحله عملیاتی نرسیده است، افزود: از این جهت منطقه آزاد ماکو در حال حاضر هم پیشتاز و هم رکورد دار خدمت رسانی به آسیب دیدگان جامعه کار و تولید در کشور است. همچنین فرآیندهای اداری ۲۳۴ نفر از این تعداد تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای تامین این اعتبار، مقرری بیمه بیکاری ظرف روزهای آینده به حساب افراد واجد شرایط واریز شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: به زودی دستورالعمل و رویه پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اطلاع رسانی و عملیاتی می شود.

وی افزود: چنانچه افراد بیکار شده مشمول قانون بیمه بیکاری بوده اما در سامانه مشمول شناخته نشده باشند می توانند با مراجعه به مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو نسبت به درخواست برقراری مستمری بیمه بیکاری اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha